چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
18

طبق آمارها، حدود ۳ تا ۳.۵ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند، اما با این حال گاه و بیگاه اخباری از رفتارهای نژادپرستانه علیه مسلمانان آلمان به گوش می رسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کتاب «... زیرا فرهنگ ایشان همین است!» حاوی روایتی از نژاد پرستی علیه مسلمانان منتشر شد.

این کتاب به قلم دکتر یاسمین شومان به رشته تحریر درآمده است؛ وی مدیریت برنامه تحقیقاتی مهاجرت و تنوّع آکادمی موزه برلین را عهده دار است، فارغ التحصیل مرکز تحقیقات سامی ستیزی دانشگاه فنی برلین بوده، و مطالعات خویش را بر حوزه های نژادپرستی، اسلام ستیزی و تحلیل رسانه ها متمرکز کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «آیا گفتمان های سامی ستیز، تجلی یک شکل روزآمد از نژادپرستی هستند؟ یاسمین شومان با استناد به مصادیق – اعم از کتب منتشر شده، مقالات روزنامه ها، وب سایت ها و مجلات مجامع مسلمانان – در پی روایت های سامی ستیز و کارکردهای آن هاست. او صورت بندی ها از خود و بیگانه را در کنار نقش تاریخی آن ها مورد بررسی قرار می دهد و کلیشه های ضداسلامی برجسته مخابره شده را رصد می کند. این تحلیل تجربی نشان می دهد که باید مراقب نژادی کردن تعلق دینی بود؛ رویکردی که از درون بر مقولاتی مانند فرهنگ، دین، نژاد، جامعه و طبقه مبتنی است.»

این کتاب 260 صفحه ای توسط انتشارات ترنسکریپت (transcript) منتشر شده، با شماره شابک ISBN-10:3837628663 و ISBN-13:978-3837628661 در دسترس علاقمندان قرار دارد.

خاطر نشان می شود  آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که پس از فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان ساکن اروپا را در خود جای داده است. در این کشور مسلمانان پس از مسیحیان، دومین گروه مذهبى را تشكيل مى‏ دهند. ولی جمعيت مسلمانان از بيشترين سرعت رشد در بين اين گروه‌ها برخوردار است.

بر طبق آمارها، در حدود ۳ تا ۳.۵ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند اما با این حال گاه و بیگاه اخباری از رفتارهای نژادپرستانه علیه مسلمانان آلمان به گوش می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha