یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کانون فرهنگی

حوزه/ مسئول دبیرخانه‌ کانون‌های مساجد ایلام گفت: در حال حاضر 43600 نفر از جوانان و نوجوانان ایلام در کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان، با محوریت روحانیت فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور، امروز، 18 اسفندماه در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد در کشور، اظهار کرد: محور قراردادن روحانیت، فراهم کردن جذابیت بیشتر مساجد برای جوانان، بصیرت‌بخشی و تقویت روحیه جهادی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کانون‌های فرهنگی-هنری است.

وی با بیان اینکه تمامی اعضای کانون‌های مساجد عضو بسیج هستند،  گفت: اعضای کانون‌های مساجد در آموزش‌های نهضت سوادآموزی در مناطق محروم استان نقش مهمی ایفا کرده و منشأ برکات خوبی در این زمینه بوده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ایلام با بیان اینکه فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی در رأس برنامه‌های این کانون‌ها قرار دارد، افزود: با تفاهم نامه‌هایی که منعقد شده کانون‌های مساجد به عنوان حافظان مواریث فرهنگی و باستانی انجام وظیفه می‌کنند.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور یادآور شد: در حال حاضر 257 کانون فرهنگی-هنری در مناطق مختلف استان شامل 92 کانون در مناطق شهری و 165 کانون روستایی فعالیت دارند که همچنین 85 باب کتابخانه عمومی با دارا بودن بیش از 3 هزار جلد کتاب در هر کتابخانه و 257 کتابخانه باز در صحن مساجد پذیرای جوانان علاقه‌مند است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 13 کانون تخصصی در زمینه‌های مختلف خدمات ویژه‌ای به سایر کانون‌ها و جوانان ارائه می‌دهند، تصریح کرد:  18 مرکز و خانه نور در استان فعالیت‌های قرآنی ویژه نونهالان را انجام می‌دهند و همچنین 3 خانه فرهنگ دیجیتال در این استان فعالیت‌های مربوط به فضای مجازی را در دستور کار دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام با بیان اینکه 360 مسجد و مرکز فرهنگی در اجرای طرح تلاوت نور با کانون‌های فرهنگی-هنری استان مشارکت و همکاری دارند، افزود: فعالیت 5 کانون در مراکز دانشگاهی، 10 کانون فرهنگی-هنری در مصلاهای نماز جمعه و 3 کانون در مراکز زندان‌های از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه مساجد استان ایلام است.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور، تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان را 23 هزار نفر به طور ثابت و سیار عنوان کرد و گفت:  در حال حاضر 43600 نفر از جوانان و نوجوانان ایلام در کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان فعالیت دارند.

وی در پایان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی-هنری در مناطقی که سایر دستگاه‌های فرهنگی حضور ندارند، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، افزود: در 57 درصد مساجد استان کانون فرهنگی-هنری راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود در سال آینده با همکاری و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیش از 65 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha