جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هاشمی شاهرودی

حوزه/ آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: ملت ایران نشان داد که نه تنها دستش بسته نیست بلکه آمریکا به گفته امام هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، امروز در نطق پیش از دستور خود در آغاز هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد،  ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه به راهپیمایی مردم در روز 22 بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: در برابر این ملت اقدامی جز خدمت بی منت، کار مضاعف و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات آنان ناسپاسی است.

وی افزود: بعد از گذشت 36 سال از انقلاب، دشمنان ما به امید اینکه حضور مردم کم باشد  هر سال ،راهپیمایی 22 بهمن را رصد می‌کنند و این راهپیمایی برای آنها مانند آزمایشگاهی است که میزان تاثیر توسعه‌های خود علیه ملت ایران را در آن اندازه می‌گیرند.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، گفت: امسال نیز مردم ما یک صدا و یکپارچه آگاهی خود را در استقلال، آزادی و پیشرفت به نمایش گذاشت و یک پیام روشن به آمریکا داد.

این استاد حوزه، شعار مرگ بر آمریکای مردم در این راهپیمایی را مدنظر قرار داد و بیان داشت: این شعار واکنش ملت ما و هر ملتی که مورد تحریم قرار گرفته و از حمله به عزت خود به خشم می‌آید، است.

وی ، با تاکید براینکه ملت ایران نشان داد که نه تنها دستش بسته نیست بلکه آمریکا به گفته امام هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ، تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن مسئولیت همه مسئولان کشور و خواص را نسبت به مردم نیز بیشتر کرده است.

به گفته آیت‌الله شاهرودی ، پررنگ‌ کردن حاشیه‌ها و دو قطبی کردن جامعه و صرف وقت برای مجادلات سیاسی را ناسپاسی مضاعف در حق ملت عنوان کرد.

وی ادامه داد: 22 بهمن درس دیگری نیز برای ما داشت و آن اینکه هر کجا که ایستاده‌ایم و مقاومت کرده‌ایم پیروز شدیم و با اطمینان می‌توان گفت که هیچ مسئله‌ای نیست که جمهوری اسلامی با حضور مردم نتواند با آن مقابله کند.

رئیس سابق قوه قضائیه، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که نشست امرزو، نخستین اجلاس پس از رحلت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی است، خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی فردی عالم و انقلابی بود که هر کجا انقلاب به او نیاز داشت در صحنه حاضر شد و جان، مال و آبروی خود را در راه انقلاب اسلامی هزینه کرد.

وی اذعان داشت : آن مرحوم نه هزینه ای به انقلاب اسلامی تحمیل کرد و نه انقلاب اسلامی را برای خود هزینه کرد.

آیت الله شاهرودی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره  به مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 ، گفت: عقلانیت و واقع‌گرایی اقتضا می‌کند که از مذاکرات حمایت کنیم، اما همین عقلانیت می‌گویدکه توافق به ما هو توافق برای ما موضوعیت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما از توافق خوب که منافع ملی و عزت کشور را در بر گیرد،‌ حمایت می‌کنیم، افزود: نباید توافق دو مرحله‌ای که موجب تقلب آمریکا می‌شود را بپذیریم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: امروز جریان تکفیری در عراق و سوریه همراه با صهیونیست در مقابل اسلام صف آرایی کرده است.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: داعشی‌ها خودشان می‌گویند فلسطین مسئله ما نیست، چرا که اسلام آمریکایی می‌خواهد فلسطین را از مسئله اول جهان اسلام تنزل بدهد و باید مرز اسلام ناب محمدی که عقلانی و استکبارستیز است را با اسلام آمریکایی که از نوع تحجرش و سکولارش روشن کنیم.

وی با تاکید بر اهتمام به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد دولتی و نفتی راهگشای کشور نیست و باید به اقتصاد مردم‌بنیاد فکر کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha