دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام هادی حسینخانی

حوزه/ اساتید علاوه بر بیان و ارائه مباحث علمی و آموزشی، عامل مهم تربیتی هستند و بیشترین اثر گذاری را بر روی طلاب جوان دارند و نباید از این مهم غفلت بورزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی، امروز در نشست دانش افزایی تهذیبی مدیران، کارکنان و اساتید کرمانشاه، با اشاره به نقش مهم و سازنده اساتید در حوزه های علمیه، گفت: اساتید و مدرسان، مسئولیت سنگینی نسبت به طلاب به عهده دارند، چرا که باید در تمام زمینه ها سعی نمایند الگوی خوبی برای طلاب باشند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در ادامه افزود: اساتید علاوه بر بیان و ارائه مباحث علمی و آموزشی، عامل مهم تربیتی نیز هستند و بیشترین اثر گذاری را بر روی طلاب جوان دارند و نباید از  این مهم غفلت بورزند.

وی با  اشاره به نیاز جامعه به طلبه های موفق و نقش تربیتی اساتید، ابراز داشت: اخلاص استاد از جمله عواملی است که می تواند نقش موثری در تربیت اخلاقی  طلبه داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، استمرار زی طلبگی را امری مهم تلقی کرد و گفت: این کار نیز باید با تشویق طلبه ها توسط اساتید انجام گیرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با تاکید بر ضرورت جدیت طلاب در تحصیل و تهذیب،  یاد آور شد: حسن خلق و تواضع از مهمترین ویژگی های علما و بزرگان است و طلاب نیز باید آن را در رفتار خود عملی نمایند.

برپایه این گزارش، در پایان این نشست، مدیران و اساتید مدارس علمیه استان کرمانشاه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha