جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ نهمین نشست هم اندیشی اساتید اخلاق حوزه امشب با حضور دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نهمین نشست هم اندیشی اساتید اخلاق حوزه های علمیه با موضوع «بررسی نقش توجه سربازی امام عصر(عج) در تربیت اخلاق طلاب» در جامعه مدرسین برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی معاون تهذیب حوزه های علمیه ضمن عرض خیرمقدم به اساتیداظهار داشت: با توجه به شرایطی که در جامعه  وجود دارد، موضوع تربیت اخلاقی در حوزه های علمیه مسئله جدی می باشد؛ یکی از برنامه هایی که در بعد اخلاقی حوزه ها کمک می کند اعزام اساتید اخلاق به مدارس علمیه سراسر کشور است.

در ادامه آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه طلاب نیازمند اخلاق و درس اخلاق هستند، گفت: اگر حوزه طلاب فاضل داشته باشد در بین مردم تاثیرگذاری بالاتری خواهد داشت.

سپس تعدادی از اساتید اخلاق حوزه به بیان نظرات و پیشنهادت خود در زمینه توجه بیشتر به مسئله اخلاق و تهذیب در حوزه پرداختند. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن حقانی بر ضرورت تامین امام جماعت در مدارس علمیه تاکید کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده نیز بر ضرورت اهتمام طلاب به ظاهر حوزوی سخنانی ایراد کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسمین علوی نیز بر ضرورت آسیب شناسی اخلاقی در مدارس حوزه های علمیه از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: مدیران حوزه نسبت به اخلاق طلاب اهتمام بیشتری داشته باشند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین عالمی با تاکید بر این که نسبت به تشویق طلاب به امر ازدواج اهتمام بیشتری ورزیده شود، ابراز داشت: امکاناتی برای ازدواج طلاب پیش بینی شود و با بخشنامه ها نمی توان نسبت به ترویج اخلاق بیشتر در طلاب تاثیر گذاشت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین قائمی با تقدیر از برگزاری نشست های اساتید اخلاق، اظهار داشت: مدارس علمیه نسبت به برگزاری دروس اخلاق اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کلام و موعظه مرجعیت تقلید بر روی طلاب اثرگذار می باشد، تصریح کرد: حوزه های علمیه فقط به مسائل آموزشی اکتفا نکنند و به اخلاق طلاب بیشتر اهتمام داشته باشند.

این استاد اخلاق حوزه تاکید کرد: اساتید اخلاق و مدیران مدارس علمیه در اخلاق طلاب نقش مهمی دارند؛ اساتید اخلاق نظیر آیت الله مجتهدی طلاب  بسیاری را تربیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی خاطرنشان کرد: معاونت تهذیب حوزه گام ها و فعالیت های خوبی در زمینه تربیت اخلاقی حوزویان داشته است، اما باید این فعالیت ها بیشتر شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مختاری بر ضرورت سیاست واحد و ارائه مطالب هدفمند در دروس اخلاق از سوی اساتید تاکید کرد و ابراز داشت: ارتباط بیشتری از سوی مدارس علمیه استانی با معاونت تهذیب حوزه های علمیه برقرار شود.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین وزیری نیز بر ضرورت اقدامات بیشتر فرهنگی در حوزه تاکید کرد و گفت: جلسات اساتید اخلاق با حضور مسئولان فرهنگی کشور به صورت فصلی برگزار شود.

وی تصریح کرد: مسئولان حوزه، بزرگان و مراجع تقلید را برای ارائه دروس اخلاق متقاعد کنند.   

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha