دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 348864
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
مکارم اخلاق

حوزه/ نشست هم اندیشی اساتید اخلاق حوزه های علمیه عصر امروز درسالن کمسیون های دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور اساتید حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین مقدمی مدیر  دفتر امور فرهنگی  معانت تهذیب حوزه های علمیه  گفت: حاضران در این نشست علمی، اساتید اخلاقی هستند که به مدارس علمیه می روند و در این زمینه لازم بود که جلسات مستمری در این رابطه بین این اساتید برگزار شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در این بین وجود دارد این است که ممکن است برخی از مسایل روز با نوع نگاه متفاوتی از سوی برخی از مشاوران مواجه شود؛ در این جلسات می بایست نظرات گرفته شود و با نتیجه ای مشترک در خدمت طلاب جوان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقدمی بیان کرد: در این نشست به بررسی شیوه و اثرات استفاده از تلفن همراه در مدارس علمیه می پردازیم؛ اینکه استفاده طلاب از تلفن همراه چه نقشی در تحصیل و زندگی طلاب دارد و اینکه چه نوع تلفن هایی باید در دسترس باشد البته سطوح هم باید رعایت شود.

وی گفت: اساتید اخلاق و مشاوران باید در این حوزه از یک نظر مشترک برخوردار شوند و این بحث ها را ارایه کنند؛ بحث ها با مشارکت همه اساتید پیگیری میشود.

گفتنی است در این مراسم نظرات مختلفی از سوی مدیران و اساتید اخلاق و مشاوران اخلاق حوزه مطرح شد که  از این جمله نظرات می توان به بحث پرکردن اوقات فراغت طلاب با برنامه های درسی، آگاهی بخشی و سنجش درونی و کرامت بخشی به طلاب، هدایت نوع استفاده از این وسایل و همچنین مشاوره های مستمر با طلاب به منظور کاهش آسیب های استفاده از این ابزار و توجه به سن و سطح و نوع ابتلا، اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مقدمی در پایان این نشست گفت: در این نشست این نتیجه حاصل شد که استفاده تلفن های همراه هوشمند برای طلاب سیکلی و دیپلم در مدرسه و  در دروس و فضای کتابخانه ای ممنوع باشد؛ نکته سوم این بود که در ابتدا نسبت به ابتلائاتی که در این حوزه رخ داده است مشاوره ها و راهکارهای علمی و اخلاقی و معنوی در نظر گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha