دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/ نود درصد شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو از کشور آمریکا مدیریت می شود؛ حتی استفاده درست از فضای مجازی نیز مانع از آن نمی شود که بدون اینکه بخواهیم درگیر مسایل نادرست شویم.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام کهوند عصر امروز در نشست اساتید اخلاق مدارس حوزه علمیه قم  که در دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشد گفت: نود درصد شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو از کشور آمریکا مدیریت می شود؛ حتی استفاده درست از فضای مجازی نیز مانع از آن نمی شود که بدون اینکه بخواهیم درگیر مسایل نادرست شویم.

این کارشناس امور تربیتی حوزه بیان کرد: کاری که فضای مجازی انجام می دهد آن است که او را مثل شیطان به سوی خود دعوت می کند و اگر کسی به دنبال هدف دیگری برود در حین همین هدف خود، او را درگیر مسایل بد می کند.

وی گفت: سایت یوتیوپ از آن صهیونیست هاست و سایتی است که با واژه های خاص فیلم مرتبط با آن پخش می کند؛ وقتی که کلمات مرتبط را نیزدر آن جستجو کنیم؛ قطعا به ما مسایل غیر صحیح و خطا را نشان می دهد؛ باید بدانیم که فضای مجازی در حال مدیریت از سوی دیگران است.

حجت الاسلام کهوند بیان کرد: تمام مسایلی که در فضای مجازی رخ می دهد تماما به نفع آمریکا بوده است و اگر نگاهی به تحولات کشورها داشته باشیم می بینیم که نتیجه تمام این مسایل مطرح شده در این سایت ها به نفع منافع آمریکا است.

وی گفت: فضای مجازی فضایی است که اگر کسی بخواهد کار اخلاقی انجام دهد او را بیرون می کند پس باید روش های مقابله با این هجمه ها را تغییر دهیم؛ خداوند ممنوعیت ها را به خاطر ضعیف بودن انسان وضع کرده است و این مساله در قرآن بیان شده است.

حجت الاسلام کهوند بیان کرد: مدیران عالی باید وارد فضای مجازی شوند وباید تحولات عظیمی در این عرصه ایجاد کنیم؛ شبکه فضای مجازی باید در کشور ایجاد شود؛ این فضا، فضایی نیست که بتوانیم آن را مدیریت کنیم زیرا مدیریت آن دست آمریکایی هاست؛ اگر مدیریت این کار را به عهده بگیریم می توانیم این فضا را متحول کنیم.

وی گفت: در خصوص فعالیت حوزویان در فضای مجازی باید گفت که باید تحقیقی انجام دهیم که طلاب ما واقعا از فضای مجازی چه خواسته ای دارند؟ شش سال اول طلبگی یک طلبه باید به علوم اولیه طلبگی مسلط شود؛ باید در این عرصه مسلط شوند تا وقتی که به تبلیغ می روند بتوانند به بهترین شکل جواب بدهند؛ اگر درست این علوم را فرا نگیرند، حضور آن در فضای مجازی مضر است.

این مشاور و محقق حوزوی خاطرنشان کرد: امروز مدیریت با ما نیست و به قول مقام معظم رهبری وقتی زمین را دشمن طراحی و ساخته است نباید در آن بازی کنیم و اگر بازی کنیم حتی اگر ببریم هم باخته ایم؛ وقتی در نرم افزارهای صهیونیستی تمام اطلاعات طلاب و مردم و دانشجویان اساتید ما جاسوسی می شود و البته در قالب نرم افزارهای مفید نیز این کار را انجام می دهند.

حجت الاسلام کهوند بیان کرد: آمریکا از طریق فضای مجازی و توسعه این فضا در جهان، اطلاعات خود را به دنیا غالب می کند، اطلاعات مردم دنیا را می گیرد و علیه خودشان استفاده می کند و در این بین با فروش اینترنت سرمایه های ملل رابه سوی خود سوق می دهد.

وی گفت: مدیران حوزه باید ابزار نگرانی که کنندکه در این عرصه دارای استقلال نیستیم و باید این آسیب و خطر را به همه مردم گوشزد کنیم؛ حتی در خانه های خود مورد هجوم هستیم و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha