دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فضای مجازی

حوزه / مدیر مدرسه تخصصی فقه دارالهدی گفت: ماهیت پرده دری که در فضای مجازی است و یکی از ارکان اصلی نقشه های دشمنان است موجب می شود که تا کاربران را در معرض خطر قراردهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عمومی  در نشست اساتید اخلاق مدارس حوزه علمیه که عصر امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: بحث فضای مجازی عملا ما را در یک حالت منفعلانه قرارداده است.

وی افزود: روش ورود رایانه و تلوزیون و اینترنت و تلفن همراه در زندگی ما به گونه ای است که باعث شده است تا شکل منفعلانه داشته باشیم، ولی در این عرصه باید نگاهی کاملا مدون و شکل یافته داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عمومی اظهارکرد: یک نگاه جدید آن است که چرا ما در یک موقعیت برتر قرار نگیریم و همیشه منفعل باشیم؟ باید از ظرفیت هایی استفاده کنیم که توان تاثیرگذاری خود را در عرصه های مختلف ارتقا دهیم.

وی گفت: اگر محاسبه ای شود که جمع رجوع ما به تلفن همراه حتی برای پاک کردن پیامک های تبلیغاتی و.... به حدی است که باید کم کم به این فکر فرورفت که چقدر از وقت طلاب جوان ما صرف این موضوع می شود.

این کارشناس دینی  بیان کرد: به طور کلی این فضاها از نظر روانشناسی موجب درون گرا شدن و همچنین انزوای افراد می شود که اصلا برای جوانان مفید نیست.

وی گفت: ترویج سطحی نگری و ضعف قوه تفکر از جمله آسیب های این فضا است که حتی غربی ها  نیز در گذشته به این مساله اعتراف کرده اند که این عرصه موجب آن شده است که قدرت تحلیل و تفکر و عمق نگری کاسته شده است.

این استاد حوزه بیان کرد: ماهیت پرده دری که در فضای مجازی است و یکی از ارکان اصلی نقشه های دشمنان است موجب می شود که تا کاربران را در معرض خطر قراردهد.

وی گفت: متاسفانه امروز سرعت این تحولات درونی هنوز مورد توجه واقع نشده است؛ ولی این موضوع در حال روی دادن است؛ باید در این حوزه نگاه عمیق تری داشت؛ در عین حال به هیچ عنوان نباید از مزایای این فضا نیز گذشت؛ زیرا این فضا می تواند جمعیت کثیری را در دسترس ما برای تبلیغ دین نیز قرار دهد.

این کارشناس دینی  بیان کرد: در این زمینه با اجبار شاید نتوان اصولی را در مدارس باب کرد؛ بلکه باید با کرامت با آنها رفتار کرد؛ باید ناخودآگاه جوانان را در این زمینه بیدار کرد تا بتوانیم مباحث اخلاقی را بیشتر در بین آنها نهادینه کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha