چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجاب آلمان

حوزه/ دادگاه عالی آلمان امروز با صدور حکمی، تصمیم سابق خود در مورد ممنوعیت حجاب در مدارس را لغو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نتایج یک تحقیق در آلمان نشان می دهد که اکثریت جوانان آلمان با جلوگیری از پوشش اسلامی و حجاب اساتید زن مسلمان در مدارس مخالفند.

بیش از هفتاد درصد از جوانان میان 15 تا 26 سال بر این باور هستند که باید به اساتید زن مسلمان اجازه داده شود تا در کلاس درس باحجاب باشند.

تعداد موافقان این نظر در میان دانش آموزان 75 درصد است و در جریان تحقیق و نظرسنجی محققان دانشگاه هومبولت برلین مشخص شد که حدود 50 درصد افرادی که بیش از 25 سال سن دارند بر این باورند که معلمان زن مسلمان حق دارند حجاب داشته باشند.

این محققان گفته اند که از نظر جوانان آلمان حجاب یک امر عجیب و ترسناک نیست، بلکه باور آن به عنوان یک نماد دینی امری ساده و قابل پذیرش است. این تحقیق همچنین می گوید که جوانان آلمان در این زمینه دید بازتری نسبت به بزرگسالان دارند.

محققان این دانشگاه آلمانی در تحقیق خود از 8 هزار نفر از شهروندان آلمانی و غیر آلمانی در موضوعات مختلف نظرسنجی کرده اند و از این میان حدود 1100 جوان 16 تا 25 ساله مسلمان هستند که نسبت آنها 10 تا 12 درصد این جمعیت می باشد.

این تحقیق در آغاز همایش "اسلام برای جوانان برلین" ارائه شد. در این کنفرانس بیش از صد نفر از جوانان آلمانی و مهاجران ساکن آلمان درباره موضوعات این جشنواره بحث و تبادل نظر می کنند. این همایش تا روز یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که دادگاه عالی آلمان امروز با صدور حکمی، تصمیم سابق خود در مورد ممنوعیت حجاب در مدارس را لغو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha