شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جواد حاجی زاده

حوزه/ تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از تولیدات داخلی و همچنین بومی‌سازی صنایع بوده و حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم نقش بسزایی در تحقق این امر دارند.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و با تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری و لزوم توجه ویژه به این رهنمودها در عملیاتی کردن آن، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از تولیدات داخلی و بومی‌سازی صنایع بوده و حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم و ایده نقش مهمی در تحقق این امر دارند.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی همچنین  بر ارتقاء کمی و کیفی در تولیدات داخلی و پرهیز از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند و همچنین قطع مصرف این گونه کالاها که به جز خارج کردن ارز، عایدی دیگری برای کشور ندارند، تأکید کرد.

امام جمعه اهر، رونق تولید و رشد صنایع را در امر اشتغال و پیشرفت کشور بسیار تاثیرگذار دانست و ابرازاداشت: پرهیز از اسراف و مصرف‌گرایی بی‌مورد، اهتمام ویژه دولت به بخش خصوصی و ارائه تسهیلات لازم به کارآفرینان گام های اساسی در توسعه اقتصادی کشور است.

وی در پایان به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نیز اشاره کرد و گفت: این نامه شبیه نامه امام(ره) به گورباچف بود، با این تفاوت که امام(ره) مسئول یک کشور را مورد خطاب قرار داده بود، اما مقام معظم رهبری به دلیل آن که سران استکبار نمی خواهند واقعیت ها را بشنوند، جوانان اروپا و آمریکای شمالی را مورد خطاب قرار دادند تا آنها به دنبال شناخت واقعی اسلام رفته و پی به حقایق ببرند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha