چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 347922
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
1

حوزه/ نشست «در باب سلفی ها و جریان های افراطی در اسلام» با هدف معرفی خاستگاه، منابع و روش سلفی ها در آلمان برگزار شد و خطرات این جریان افراطی برای جهان اسلام و همچنین آلمان تبیین گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سلسله جلسات «در باب سلفی ها و جریان های افراطی در اسلام» در بنیاد فردریش ابرت (Friedrich-Ebert-Stiftung) وابسته به حزب سوسیال دموکرات (SPD) آلمان ادامه یافت.

این نشست در راستای برنامه های علمی و فرهنگی خود با موضوع اسلام و مسلمانان برگزار شد و در آن نفل کومارت (Nevfel Cumart) به عنوان اسلام شناس و نویسنده، در سخنرانی خود خطوط مبنایی و فرامین اسلام را ترسیم کرد. مهم ترین محتوای ایمانی و وظایف مسلمانان، تفاوت "تشیع" و "تسنن" و همچنین محتوا و ساختار قرآن از محورهای سخنرانی در این نشست بود.

وی به جریان های افراطی به ویژه سلفی ها اشاره کرد و چگونگی پیدایش سلفی گرایی، منابع آنها، اهداف، ایدوئولوژی ها و دیدگاه های حاکم بر سلفی ها را تشریح کرد و در خصوص نسبت سلفی ها و خشونت سخنرانی کرد. نفل کومارت همچنین توضیح داد که این جریان های افراطی از چه نیرویی برای جذب جوانان مسلمان استفاده می کنندو  ایدئولوژی سلفی چگونه گسترش پیدا می کند و چه خطری از طرف این جریان، جهان اسلام و همچنین آلمان را تهدید می کند.

سایت رسمی بنیاد فردریش ابرت درباره این نشست نوشت:  این جلسه بر آن بود تا فهم بهتری بین حوزه فرهنگی مسیحی و اسلامی ایجاد کند و دانشجویان را ترغیب کند تا شهامت مواجهه گشوده با ادیان دیگر و طرق زندگی متفاوت را داشته باشند.

ورودیه این جلسه 2 یورو بود و در روزهای 13 و 14 آپریل در هفت نوبت به ترتیب در وایدن (Weiden)، رگنزبورگ (Regensburg) و زولتسباخ-رُزِنبرگ (Sulzbach-Rosenberg) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha