چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

امام جمعه قم به اهمیت امور دینی در تأمین غذا و نیازهای خوراکی مردم اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم و کلام معصومین علیهم السلام درباره حلال بودن طیبات و حرام بودن خبائث مطالب فراوانی وجود دارد که باید توجه خاصی در این مسائل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امروز در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان قم که در سالن محراب حرم  مطهر برگزار شد، به نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهارداشت: این نامگذاری ها جنبه تشریفاتی ندارد، بلکه مسیر حرکتی است که همگان باید رعایت نمایند.

وی افزود: شما باید بر اساس شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند، نسبت به نقش خود آگاه باشید.  در این شعار، واژه ها مشخص است، آنچه در این عرصه مهم است، الزامات این عرصه است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: در این عرصه هم مردم باید نسبت به دولت که برآمده از آراء آنهاست، اعتماد داشته باشند و رئیس جمهور و دولت نیز باید مردم را کارفرمای خود بدانند و آنچه برای مردم صلاح است و موجب عزت و صلابت آنها می شود، انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند نگاه خدمتگزاران نسبت به درون و مردم بیشتر باشد و تنها در ضرورت به بیرون توجه نمود، تصریح نمود: شما که در عرصه تولید غذا و تأمین  نیازهای خوراکی مردم تلاش می کنید، باید آنچه به صلاح مردم است، انجام پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اذعان داشت: شما باید علاوه بر تعهد ملی و دولتی نسبت به حیطه مسئولیت خود، تعهد دینی نیز داشته باشید؛ در نظام، نگاه دینی به انجام بهتر امور کمک زیادی می کند؛ در برخی کشورها، محور برنامه ها، خواسته مردم است، هرچند این خواسته بر خلاف اصول اخلاقی و انسانی باشد!

وی به اهمیت امور دینی در تأمین غذا و نیازهای خوراکی مردم اشاره کرد و افزود: در قرآن کریم و کلام معصومین علیهم السلام درباره حلال بودن طیبات و حرام بودن خبائث مطالب فراوانی وجود دارد که فعالان این عرصه باید توجه خاصی در این مسائل داشته باشند.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، مهدی رفیعی، مدیر کل دامپزشکی استان قم گزارشی  از برنامه های این اداره ارائه نمود.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha