دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ امام جمعه قم گفت: ايده‌هاي حضرت زهرا (س) مي‌تواند پيشرفت‌هاي بسياري براي جامعه اسلامي داشته باشد به همين علت ايده‌هاي ايشان بايد در اولويت كار دستگاه‌هاي اجرايي قرار گيرد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سيد محمد سعيدي ظهر امروز در ديدار با مجيد متين‌فر سرپرست شهرداري قم و جمعي از مديران شهرداري با بيان اينكه سال ۹۴ مزين به نام حضرت زهرا (س) است مطرح كرد: ايده‌هاي حضرت زهرا (س) مي‌تواند پيشرفت‌هاي بسياري براي جامعه اسلامي داشته باشد به همين علت ايده‌هاي ايشان بايد در اولويت كار دستگاه‌هاي اجرايي قرار گيرد.

وي به بخشي از خطبه‌هاي دخت نبي‌مكرم اسلام(ص) اشاره كرد و افزود: اگر فاطمي هستيم بايد ايده‌هاي خود را منطبق با ايده‌هاي فاطمي ارائه كرده و در توصيه‌ها و سفارش‌هاي خود از ايده‌هاي ايشان استفاده كنيم.

امام جمعه قم با تاكيد بر اينكه تبعيت از ولايت يكي از ويژگي‌هاي حضرت زهرا(س) بوده است مطرح كرد: پيروي از ولايت به خوبي در سيره زندگي ايشان قابل مشاهده است و اين سيره بايد در جامعه اسلامي احيا شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعيدي با اشاره به اينكه شعار رهبر انقلاب اسلامي براي سال ۹۴ در دهه‌هاي اخير تاكنون مطرح نشده بود عنوان كرد: در انتخاب راهبرد سال ۹۴ حكمت‌ها و ريشه‌هاي بسياري وجود دارد و طبق اعتقادات مي‌توانيم بگوييم ايشان به اذن خداوند مورد عنايت امام زمان (عج) هستند و با توجه ايشان شعار سال را انتخاب كرده‌اند.

توليت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان كرد: رهبر انقلاب اسلامي كه مي‌خواهند در مقابل استكبار ايستادگي كنند مورد عنايت ولي عصر هستند به همين علت رضايت ولي فقيه همان رضايت امام زمان (عج) است و اميدواريم همانطور كه همه با زبان خود بر فرمايش ايشان تاكيد دارند در عمل نيز به فرمايش‌هايشان عمل كنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعيدي با بيان اينكه در برخي نوشته‌ها و مقالات افرادي پس از فرمايش رهبر انقلاب اسلامي اجتهادهاي مختلفي ارائه مي‌دهند، اضافه كرد: رهبر انقلاب اسلامي در فرمايشات خود به خوبي منظورشان را بيان كرده‌اند و فرمايش ايشان نيازمند تفسير نيست بلكه نيازمند عمل است.

وي شهر قم را الگويي براي ديگر شهرهاي مذهبي دنيا دانست و عنوان كرد: هر كس در كار قم كارشكني كند قمي نيست؛ امام خميني (ره) قم را احيا كرده و نشر معارف اسلامي را از قم را گسترش داد.

حجت الاسلام والمسلمین سعيدي با تاكيد بر اينكه كوچه‌ها و خيابان‌هاي شهر قم هم حرم اهل بيت (ع) است گفت: حرم حضرت معصومه (س) نگين قم است و نهادهاي مختلف بايد براي برجسته‌تر كردن نگين شهر قم از ظرفيت‌هاي مختلف خود استفاده كنند.

اين استاد حوزه علميه افزود: هميشه وظيفه داريم از مسئولان قبلي خود تقدير كنيم و بنده با حضور خود در آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) تشكر خود را از توليت قبلي اين مكان مقدسه اعلام كردم و اين موضوع بايد در بخش‌هاي مختلف جامعه به ويژه دستگاه‌هاي دولتي مورد توجه قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه شهرداري بايد شعار پرهيز از سياسي‌بازي را در عمل مورد توجه قرار دهد ابراز كرد: ظرفيت‌هاي مثبتي در شهر قم وجود دارد كه بايد از آن‌ها استفاده شود و در طرف مقابل براي نقد افراد بايد همانند يك آينه باشيم زيرا اين توقع مردم از مسئولان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha