چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: همدلی و همراهی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران، اهمیت فراوانی دارد و تا زمانی که نیروهای مسلح در کنار هم و با هماهنگی، مطیع امر رهبری باشند، خطری نظام اسلامی را تهدید نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته ارتش استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: برای اجرای حکومت مناسب با طبع و نیازهای بشر به دو بال دانش و قدرت نیازمندیم.

وی افزود: اگر افراد جامعه  از دانش کافی برخوردار باشد، ولی از نظر قدرت و توانایی در حد مطلوبی نداشته باشند، نمی توانند توفیقات چندانی به دست آورد، قدرت هم بدون دانش نه تنها نمی تواند کار مثبتی انجام دهد، بلکه انسان ها را با مخاطرات زیادی نیز همراه می  سازد.

وی با بیان این که در اسلام، دانش و قدرت در کنار هم توصیه و اجرا شده اند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در تأسیس حکومت اسلامی با این دو وسیله مردمی وحشی، دور از بهداشت و امنیت و اخلاق و فرهنگ را به گونه ای تربیت کردند که مردمی عامل و توانا شدند.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) این مردم را به قرآن و معارف الهی متصل کرد و قدرت و توانایی آنها را در مسیر کسب و نشر معارف ناب دینی قرار داد.

وی با اشاره به بهره مند بودن امام خمینی(ره) از علم و دانش در کنار قدرت و توانایی در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در مسیری که انتخاب کرده بود، به خدا توکل کرد و همراهی کردن مردم با او یا تنها ماندش، تغییری در اراده ایشان نداشت.

وی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: در این سخنان، ایشان ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده، را نسبت به مکر و حیله دشمن در این مذاکرات هشدار دادند.

وی با بیان این که این روحیه رهبر معظم انقلاب ناشی از قدرت در کنار دانش است، افزود: پس از سخنان رهبر  معظم انقلاب، لحن سخنان کشورهای مذاکره کننده با ایران متفاوت شد.

وی در ادامه به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ ارزش های اسلامی گفت: نظام ارتش جمهروی اسلامی ایران، نظامی مقتدر و توانا است که هر از چند گاهی گوشه هایی از توانایی های آنها به نمایش گذاشته می شود. فرماندهان و نیروهای ارتش در کنار این اقتدار و توانایی، از نظر اخلاقی و معنوی نیز در جایگاه بالایی قرار دارد و مطیع رهبری و منویات ایشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ارتش، نیروی انتظامی نیز در تمامی لحظه ها، نسبت به ایجاد نظم در جامعه و دفع فتنه ها و آسیب ها، هوشیار است.

وی در پایان افزود: همدلی و همراهی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران، اهمیت فراوانی دارد و تا زمانی که نیروهای مسلح در کنار هم و با هماهنگی، مطیع امر رهبری باشند، خطری نظام اسلام اسلامی را تهدید نخواهد کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha