چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: مسئولان قم باید آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) را نگین قم و همه قم را حول ایشان ببینند، چراکه قم نه تنها در کشور، بلکه در جهان محور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در دیدار شهردار جدید قم و اعضای شورای شهر که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: در پرتوی ایمان و استقامت، می توان به اهداف بلند دست یافت.

وی با بیان این که اگر افراد در مسیر پیش روی خود ایمان به خدا و استقامت داشته باشند، خداودن امور آنها را به سرانجام مطلوب می رساند، ادامه داد: در انتخاب شهردار جدید قم، همه دغدغه داشتند شخصی این مسئولیت را بر عهده بگیرد که بتواند اهدافی والای این شهر را با توجه به جایگاه آن محقق نماید.

امام جمعه قم  با ابراز خرسندی از انتخاب حسین باقری به عنوان شهردار قم گفت: امید است سابقه کاری و ایمان و استقامت ایشان، موجب پیشروی امور گردد و شورای شهر نیز همچون گذشته بستر لازم در این مسیر را فراهم آورد.

وی با بیان این که قم دو حرم دارد، تصریح کرد: یکی از این حرم ها، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و دیگری حرم اهل بیت علیهم السلام است که بر اساس روایت این شهر مقدس عش آل محمد(ص) معرفی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خطاب به شهردار قم اظهار داشت: در امور این شهر، نباید شتاب کرد؛ بر اساس شرایط خاص قم، باید با مقتضیات قم بیش از این که آشنا هستید، آشنا شوید و با گام های اساسی در این مسیر حرکت کنید.

وی با تأکید بر این که در این شهر هر کس همت کرده و تلاش کند، بی بی او را تنها نمی گذارد، خاطرنشان ساخت: بر اساس روایت امام صادق علیه السلام همه شیعیان به شفاعت این بانوی بزرگ اسلام وارد بهشت می شوند و مسلماً حمایت های ایشان شامل حال کسانی که مخلصانه در مسیر آبادانی حرم اهل بیت علیهم السلام هستند، می شود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح نمود: مسئولان قم باید آستان مقدس حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیه را نگین قم و  همه قم را حول ایشان ببینند، در چنین شرایطی خدمت گزاری افراد نیز متفاوت از دیگر شهرها خواهد شد.

وی با بیان این که قم نه  تنها در کشور، بلکه در جهان محور است، از خدمات مسئولان و شهرداران گذشته در قم تقدیر و تصریح نمود: خیر ما در این است که قدردان زحمات همگان باشیم؛ در این شهر مسئولان و شهرداران با نیت خدمت، قبول مسئولیت کردند و امید است شما نیز در این عرصه موفق شوید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته مشترکی میان آستان مقدس، شورای اسلامی شهر و شهرداری قم در راستای رسیدگی هرچه بهتر نسبت به برخی مسائل آستان و شهرداری گفت: در تعداد اعضای این کمیته باید به نتیجه واحدی رسید و امور را پیش برد.

وی خاطرنشان ساخت: اصل تشکیل کمیته لازم است تا حق آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را استیفا کنیم و آنچه دیگران از آستانه مطالبه دارند، به حقوقشان برسند. همه ما باید بر اساس نظر شرع و  قانون حرکت کنیم و مطمئنیم در این میان کسی بیشتر از حقش نمی خواهند

در ابتدای این دیدار حسین باقری نیز در سخنانی گفت: از افتخارات ماست که در شهری مسئولیت داریم که محل پرورش و حضور بزرگان دینی است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، کار بزرگی در راستای جبران کاستی های شهر مقدس قم در پیش رو داریم که در این راستا نیازمند همدلی و همزمانی مسئولان هستیم.

وی با بیان این که قم منشأ بیداری اسلامی است، گفت: در شهری که عملکرد آن فرا ملی  است و مرکز جهان اسلام است، نیازمند بالاترین خدمت ها و تلاش ها در زمینه های فرهنگی، عمرانی، حمل و نقل و... است.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha