شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مقدسی پور - یدالله مقدسی پور

حوزه / دولتمردان باید ملت را محرم اسرار بدانند و اعتماد مردم را جلب کند از طرفی مردم هم باید به کارکردهای دولت اعتماد داشته باشند

حجت الاسلام علی مقدسی پور، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامگذاری سال جاری، به عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهارداشت: یکی از نعمت های بزرگی که امروز خداوند نصیب ملت ما کرده است،و جود نعمت ولایت فقیه و رهبری آگاه و هوشیار است؛ ایشان ابتدای هر سال با نامگذاری سال، سیاست ها و مسیر کشور را مشخص می نمایند.

استاد حوزه علیه اراک ،در تبیین شعار امسال افزود: تقویت همدلی و همزبانی از ضرورویات امروز کشور است، این مهم  میان مردم و مسوولان نه تنها دولت بلکه قوه مقننه و قوه قضائیه را نیز شامل می شود و راه را برای شتاب بخشی به روند توسعه پایدار در کشور هموار می کند.

امام جمعه شهرستان کمیجان، یادآورشد: بر اساس شعار راهبردی سال 94 دولت، مجلس و قوه قضائیه باید با همکاری و همراهی حداکثری حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند و از سوی دیگر مردم نیز با همدلی و همزبانی با خادمان خود در قوای سه گانه نقش اثر گذار خود در این میان را ایفا کنند.

وی گفت: در شرایط فعلی جهان اسلام و از همه مهم‌تر جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در جامعه بین‌الملل و تأثیرگذاری در سیاست‌های جهانی، اقتضای آن دارد که در داخل کشور یکپارچگی و یگانگی در گفتارها و رفتارها ملموس‌تر از هر زمانی جریان داشته باشد و این مهم بدون نهادینه‌سازی و تقویت بنیه‌های همدلی و همزبانی، امکان‌پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام مقدسی پور افزود: دولتمردان باید ملت را مَحرم اسرار دانسته و اعتماد مردم را جلب کند از طرفی مردم هم باید به کارکردهای دولت اعتماد داشته باشند .

به گفته وی، جوامعى که دولت و مردم به یکدیگر اعتماد و اطمینان دارند به سرعت و باقدرت راه آبادى و شکوفایى و اقتدار و عظمت و پیشرفت را طى مى‏‌کند.

این مقام مسئول، اذعان داشت: در شرایط فعلی تحریم ها، ملت ایران بر مبنای اعتقادات خود در مقابل تحریم ها ایستادگی کرده و مشکلات را تحمل می کنند لذا دولت هم باید در راستای حل مشکلات بکوشد.

انتهای پیام18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha