شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رشته های تخصصی

حوزه / آنچه که حوزه های علمیه در شرایط فعلی جامعه برای پاسخگویی به سطح نیازها به آن احتیاج دارند، حرکت به سمت تخصصی شدن و در پیش گرفتن راه های جدیدی است تا از این طریق تاثیرگذاری های خود در جامعه را با پرورش طلاب مستعد به اجرا گذارند.

حجت الاسلام حسین مهدی زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به وجود ظرفیت های فرهنگی و دینی بالا در حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه می توانند در ارتقای فرهنگ دینی جامعه نقش بسزایی داشته باشند. بنابراین در شرایط امروز جامعه و با توجه به توسعه علوم و تخصصی شدن آن و وجود ابزارهای نوین اطلاع رسانی، حوزه های علمیه نیز باید به این علوم و ابزارها مجهز شوند تا نقش موثر خود را در جامعه حفظ نموده و راهنمای دین مردم باشند.

وی ادامه داد: آنچه که حوزه های علمیه در شرایط فعلی برای پاسخگویی به سطح نیازها به آن احتیاج دارند، حرکت به سمت تخصصی شدن و در پیش گرفتن راه های جدیدی است تا از این طریق تاثیرگذاری های خود در جامعه را با پرورش طلاب مستعد به اجرا گذارند.

مدیرمدرسه امام محمدباقر(ع) افزود: افتخار ما این است که حوزه های علمیه دارای ظرفیت های بالایی است که انسان های بزرگی همچون حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، حضرات آیات بهجت، جوادی آملی، شهید مطهری و صدها چهره دیگر را به جامعه تحویل داده و وجود این چهره های نامی نشان می دهد که حوزه های علمیه این پتانسیل را دارند تا انسان هایی فرهیخته را به جامعه تحویل دهد و تداوم این حرکت مستلزم همکاری و همراهی همه بخش های مرتبط در جامعه به ویژه مسئولین حوزه های علمیه است.

وی  با بیان اینکه شهر مقدس قم، بیشترین سهم را در تربیت طلاب و نشر علم دارد، اظهار کرد: حضرت صادق(ع) در حدیثی فرمود «زود باشد که کوفه از مؤمنین خالی شود و علم از آن کوچ کند، سپس در شهری که به آن قم می‏گویند ظاهر گردد و قم معدن علم و فضیلت شود». و لذا محوریت علمی حوزه علمیه قم، با پيروزي انقلاب اسلامي و اقدامات ارزنده امام خميني(ره) نسبت به گذشته رونق خاصي پيدا کرد و به سوي اهداف متعالي خود نزديک‌تر شد و پيشرفت های فراواني را در اين زمينه شاهد بوديم.

حجت الاسلام مهدی زاده در پایان با اشاره به آیه 122 سوره توبه خطاب به خانواده‌ها، گفت: يكي از نعمت های خداوند فرزندصالحی است که در راه خدا و نشر دین اسلام ناب محمدی(ص) مجاهدت می‌کند. بنابراین شایسته است که خانواده‌ها جوانان خود را برای طلبه شدن تشويق کنند و از اين كه فرزندانمان در اين برهه حساس زماني در مسير الهي و سربازي آقا امام زمان(عج) قرار می‌گیرند، شكر گزار و قدردان اين نعمت الهي باشيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha