جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همدلی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه تهران از شناسایی و تربیت نخبگان حوزوی و برگزاری کرسیهای آزاداندیشی "همدلی و هم زبانی دولت و ملت" در مدارس علمیه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شاه جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران، گفت: این معاونت دارای بخش‌های مختلفی همانند دفاتر امور قرآن و عترت، امور فرهنگی، امور مشاوره و خانواده می باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات معاونت تهذیب حوزه تهران با طلاب مدارس، افزود: در همه مدارس ضمن برگزاری جلسات مختلف با طلاب متأهل و خانواده هایشان، به بررسی مسائل و مشکلات آنان می پرداخته می شود. سپس در حجره ها حضور پیدا کرده و به سئوالات طلاب حجره نشین پاسخ داده می شود که بعضاً تا آخر شب به طول می انجامد.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی جهت رفع نقایص و و تقویت نقاط قوت می باشد. این برنامه ها در همه مدارس اجرا و پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری، فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی قرآنی برای حوزه‌های علمیه را از اهداف معاونت تهذیب برشمرد و اظهار داشت: تدوین سیر مطالعاتی و برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی قرآن و حدیث، از اهداف دیگر تهذیبی می باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای طلبه در مدارس از برنامه های بسیار پسندیده و مطلوبی می باشد که بصورت دوره ای در مدارس علمیه اجرا می شود، چرا که نسل جوان جامعه حوزوی، دوران دفاع مقدس را ندیده و باید از طریق برگزاری این یادواره ها با فرهنگ رفیع شهادت آشنا شوند، زیرا تنها راه رسیدن به پیروزی و موفقیت توجه به این ارزش هاست.

استاد حوزه علمیه تهران یادآور شد: باید از طریق برگزاری یادواره شهدا، فرهنگ اخلاص، فداکاری و ایثارگری را به جوانان طلبه آموزش داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران با اشاره به برگزاری اردوی تهذیبی در ماه مبارک رمضان،‌ بیان داشت: این اردو در مشهد و با هدف نخبه پروری در حوزه های علمیه برگزار می شود، چرا که شناسایی استعدادها و نخبگان حوزوی، تربیت، پرورش و جهت دهی درست به آنان، قطعاً به اعتلای سطح علمی و فرهنگی جامعه اسلامی منجر خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های معاونت تهذیب برنامه‌ریزی و اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی با عنوان "همدلی و هم زبانی" براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب خواهد بود، گفت: برنامه‌ریزی و اجرای سلسله جلسات بصیرت افزایی، انتشار نشریات در زمینه بصیرت، برگزاری نشست های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، از فعالیت‌های امور فرهنگی معاونت تهذیب می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha