دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ایوب حسن زاده هوافضای سپاه

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در هوا فضای سپاه پاسداران گفت: خداوند با قرار دادن ماه رجب به عنوان ماه مغفرت و توبه همگانی، اسلام را دین صلح و انسانیت معرفی کرد.

حجت الاسلام ایوب حسن زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران، با بیان اینکه درک فضیلت ماه رجب، سرآغاز درک لیلة القدر است، گفت: یکی ازجلوه های این ماه عظیم زمینه سازی برای حضور در ضیافت الهی رمضان می باشد که با استغفار از گناهان و تصمیم بر ترک آنها این امر تحقق می یابد.

وی افزود: رجب در روایات «اصبّ» نامیده شده و همان‌گونه که پیامبر(ص) می فرماید «ماه رجب، ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است و این ماه را «اصبّ» می نامند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته می شود پس بسیار بگوئید أستغفر الله و أسئله التوبه»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه تصریح کرد: بنابه فرمایش ائمه معصومین(علیهم السلام) هر که یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد، خدا او را از شدت سکراتِ مرگ و از ترس و هراسِ پس از مرگ و از عذاب قبر ایمن می گرداند. و هر که دو روز از پایان رجب را روزه بگیرد، به آسانی از صراط عبور کند. و هر که  سه روز از آخر این ماه را روزه بگیرد، از ترس بزرگ روز محشر و از شدت ها و هول های آن روز ایمن گردد و مجوّز دوری از آتش دوزخ به وی داده می شود.

وی ادامه داد: ممکن است با همه این فضیلت هایی که برای روزه ماه رجب  نقل شده است، کسی توان روزه گرفتن در این ماه را نداشته باشد و در آتش حسرت آن دلی سوزان  بیابد که  در این صورت بر حسب روایات چنین شخصی اگر هر روز یکصد مرتبه خالصانه بگوید: «سُبحانَ الإلهِ الجلیل، سبحان من لا یَنبغِی التسبیحُ الّا لَه، سبحان الأعَزِّ الأکرم، سبحان من لَبِس العِزَِّ و هو لَه أهلً» از ثواب روزه آن بهره مند می شود.

حجت الاسلام حسن زاده در پایان، ماه رجب را، فرصت الهی برای برقراری صلح و امنیت در جهان دانست و گفت: خداوند با قرار دادن ماه رجب به عنوان ماه مغفرت و توبه همگانی، اسلام را دین صلح و انسانیت معرفی کرد و این افتخار و فرصتی برای ما مسلمانان است تا ادعاهای پوچ و دروغین مدعیان حقوق بشر و کشورهای مدعی صلح جهانی را محکوم کنیم و با شاخصه اصلی اسلام، یعنی صلح و نوع دوستی آحاد مردم جهان را با اسلام ناب محمد(ص) آشنا کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha