دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: قرآن هویت و شناسنامه هر فرد مسلمان است و همیشه با تمسک به آن باید از این افتخار مسلمانی خود حفظ و حراست کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در آیین افتتاحیه سی‌ و سومین دوره مسابقات قرآن کریم، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان استان لرستان با تبریک ماه رجب و فرا رسیدن هفته گرامی داشت معلم  گفت:  تعلیم و تربیت در مدارس و مراکز آموزشی باید برپایه قرآن و آموزه های قرآنی باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از خدمات ارزشمند آموزش و پرورش، نهادینه کردن فرهنگ قرآن و علوم قرآنی است  افزود :  در انقلاب اسلامی باید تمام فعالیتهای آموزشی به گونه ای باشد تا بتوانیم نیروهای مومن و متعهد تحویل انقلاب اسلامی دهیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان، خطاب به دانش آموزانی که قرآن تلاوت می کنند بیان داشت: دوره جوانی بهترین فرصت است که می توان روح قرآن و ،آموزه های قرآنی را  در وجود فرد نهادینه کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی خاطر نشان کرد: در روایات آمده است جوانی که گوشت و خونش آمیخته به تلاوت قرآن می شود از آتش جهنم به دور است

وی خاطر نشان کرد : قرآن نور مطلق است و کسانی که  با این نور مطلق و کتاب الهی انس بگیرند ثمره این نور مطلق را در ابعاد و پیشرفت زندگی خود به خوبی مشاهده می کنند.

این استاد حوزه لرستان، اظهار داشت : قرآن هویت و شناسنامه هر فرد مسلمان است و همیشه با تمسک به آن باید از این افتخار مسلمانی خود حفظ و حراست کند

حجت الاسلام و المسلمین میر عمادی گفت : برگزاری مسابقات قرآنی ،طرح حفظ قرآن و همچنین روان خوانی قرآن و مفاهیم ارزشمند آن را از جمله خدمات ارزنده آموزش و پرورش در حوزه علوم قرآنی برشمرد.

وی افزود :معلمان نیز باید آموزه های قرآنی را به دانش آموزان یادآوری کنند و تلاش کنند دانش آموزان  سبک زندگی خود را به سبک زندگی قرآنی اسلامی نزدیک کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان لرستان، عدالت ، پیشرفت و رسیدن به سعادت انسان از اهداف قرآن کریم است

 وی  با بیان اینکه مقام معظم رهبری دهه چهارم را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده اند و گفت : تنها راه تحقق این امر تمسک به قرآن کریم است.

پیشرفت و توسعه کشور در گرو تلاش کارگران

وی در دیدار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان لرستان گفت : کارگران در پیشرفت وتوسعه جامعه نقش بسزایی دارند و و به تعبیری کارگران همان سنگر بانان اقتصادی هستند

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی ادامه داد : در آیات و روایات متعدد رعایت حقوق کارگران سفارش  ویژه ای شده  و در این زمینه مسئولان باید اقدامات لازم را انجام  دهند

وی در اهمیت کسب روزی حلال و فرهنگ کار  و تلاش  در دین مبین اسلام، گفت : پیامبر گرامی اسلام (ص) دست پینه بسته کارگر را می بوسد و فرمودند «این دستی است که آتش آن را لمس نخواهد کرد».

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان با بیان اینکه اگر کشوری بخواهد  رشد اقتصادی  خود را ارتقا دهد باید کارگران در اقتصاد آن  نقش افرینی کنند، گفت : گارگران همیشه از زحمت کش ترین اقشار جامعه بوده اند و نمونه و زحمات انها را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های سازندگی شاهد بوده‌ایم. 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha