یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه / نماينده ولي فقيه در استان لرستان گفت: سبك زندگي اسلامي آغاز و مقدمه اي براي تشكيل تمدن اسلامي است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد مير عمادي در همايش سبك زندگي اسلامي ايراني كه امروز در سالن همايش جهاد كشاورزي استان لرستان برگزار شد،گفت : پيامبر گرامي اسلام در آغاز اسلام سبك زندگي اسلامي را براي مسلمانان ترسيم كرده اند و پيروي از اين سبك و استفاده از ان در زندگي انسانها راه كمال و رستگاري را براي انسانها مشخص مي كند.

وي، با اشاره به اينكه سبك زندگي اسلامي بايد تامين كننده نيازهاي دنيوي و اخروي براي انسانها باشد افزود: سبك زندگي كه پيامبر (ع) و رحمت براي ما ترسيم كردند سبكي بود كه بر دو پايه ايمان و عمل صالح استوار بود و امروز هم اصلاح اعتقادات باورها و نگرشها و حتي رفتار انسانها در راه رسيدن به سبك زندگي مطلوب و ايده آل يك ضرورت است.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص تحقق شعار سال تصريح كرد : معظم له براي تحقق اين مهم 5 مرحله را شامل شكل گيري پيروزي انقلاب، نظام اسلامي، دولت اسلامي ،امت اسلامي و تشكيل تمدن قائل شده اند و امروزبراي ساختن تمدن اسلامي هم بايد بحث علم صنعت و پيشرفت مد نظر قرا گيرد و هم به جنبه محتوايي اين جامعه كه ارائه سبك زندگي درست مي باشد توجه وي‍‍‍ژه اي شود.

حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد مير عمادي خاطر نشان كرد : سبك زندگي اسلامي برآمده از فرهنگ قران و اهل بيت(ع) است كه با تاسي از سيره و كلام قران و اهل بيت(ع) اين سبك را در زندگي خود پياده كنيم .

وي با اشاره به اينكه امروز فرهنگ غربي به دنبال رواج مادي گرايي ،حذف دين در زندگي و فرد گرايي است گفت : در مقابل سبك زندگي اسلامي به دنبال خدا باوري، آخرت گرايي و خانواده محوري طراحي شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha