شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله قربانی

سازمان ملل باید اقدامات آل‌سعود را به نحو شایسته‌ای محکوم کند چراکه امروز کودک‌کشی آل‌سعود در یمن نشانه فراموشی اسلام توسط سران عربستان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، در همایش  سمینار نکوداشت مرحوم آیت الله  محققی‌لاهیجی، این عالم ربانی را  سفیر تشیع در غرب عنوان کرد و افزود: آیت الله محققی‌لاهیجی  مذهب تشیع را در آلمان و اروپا معرفی  و مسجد بزرگ امام علی (ع) را در کشور آلمان بنا نمود.

وی با بیان اینکه استاد محققی لاهیجی تمام تلاشش تبیین فرهنگ تشیع بود، افزود: استاد محققی لاهیجی استاد حوزه و دانشگاه بود و به تدریس و تحصیل در حوزه علمیه عشق می‌ورزید.

امام جمعه رشت با اشاره به گسترش اسلام در جهان، گفت: امروز کسانی که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند با حمله وحشیانه به مردم یمن صحنه‌ها و جنایات وحشتناکی انجام می‌دهد.

آیت‌الله قربانی با محکوم کردن سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات آل‌سعود در یمن، افزود: یمن دارای حوزه علمی بزرگی در تاریخ اسلام بوده و علمای بزرگی را تربیت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، با بیان اینکه عربستان سعودی از حدود قوانین بین‌المللی با حمله به مردم مسلمان یمن خارج شده است، گفت: سازمان ملل باید اقدامات آل‌سعود را به نحو شایسته‌ای محکوم کند چراکه امروز کودک‌کشی آل‌سعود در یمن نشانه فراموشی اسلام توسط سران عربستان است.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه اسلام با تبلیغ در جهان گسترش یافته است، تصریح کرد: اسلام دین محبت، برادری و برابری است و خشنوت در دین اسلام هیچگونه جایگاهی ندارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تکریم از علما  تاکید و خاطرنشان ساخت: تکریم علما و فرهیختگان، نکوداشت و پاسداشت ارزش‌های اسلامی  و الهی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha