دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله بهجت

حوزه/ عرفان حقیقی این نیست که همچون مرتاض های هندی از جامعه فاصله بگیریم و یا صرفاً خود را شبیه به علما و بزرگان در آوریم، بلکه بایستی همانند حضرت آیت الله بهجت با درک معارف الهی، در مسیر تعالی قرار بگیریم .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان با اشاره به این که جهان اسلام درآستانه ششمین سالگرد فقدان عارف ملکوتی و عابد و سالک الی الله ،آیت ا... العظمی بهجت  فومنی  قرار دارد، گفت: ایشان در ابعاد مختلف، از شخصیتی کم نظیر برخوردار بوده و در بعد بندگی، مراحل خدامحوری را طی کرده بودند و به  ابعاد مادی زندگی توجه ای نداشتند.

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که تمام اعمال حضرت آیت الله بهجت(ره) رنگ خدایی داشت، افزود: توصیه اصلی ایشان به رهپویان حقیقت، انجام واجبات و ترک محرمات بود و نسبت به نماز اول وقت مورد تاکید ویژه ای داشتند و بارها با وجود کسالت شدید برای اقامه نماز به مسجد می رفتند .

وی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت  به انقلاب اسلامی، امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری و مسائل مملکت توجه ای ویژه داشتند، افزود: ایشان نه تنها عارف واقعی بودند،  بلکه درعرصه های علمی هم جایگاه ویژه ای داشتند. دقت نظر دروس  و حل مشکلات علمی از دیگر ویژگی های بارز این عالم بزرگ بود .

مدیر حوزه علمیه گیلان به تبیین عرفان حقیقی پرداخت و گفت: عرفان حقیقی  این نیست که همچون مرتاض های هندی برای بدست آوردن  قدرت کاذب، از جامعه و زندگی فاصله بگیریم و یا صرفاً خود را شبیه به علما و بزرگان در آوریم، بلکه بایستی همانند حضرت آیت الله بهجت با درک معارف الهی، انجام واجبات و ترک محرمات در مسیر تعالی قرار بگیریم .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی در خاتمه به خطر گسترش عرفان های کاذب  در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت : باید عرفان حقیقی را گسترش دهیم و تا عرفان های کاذب و ساختگی نتوانند جامعه اسلامی را از مسیر الهی  خارج سازند. 

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha