جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
1

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه بر لزوم تزکیه و تهذیب و جهاد نفس تأکید کرد و گفت: با تزکیه نفس، پرده ها کنار می رود و حقایق نمایان می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حضرت  آیت الله محفوظی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد آیت الله العظمی بهجت(ره) که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه عالم باید عامل باشد، اظهار داشت: آنچه در اهل علم مهم می باشد، عمل به علوم آموخته شده است.

وی تصریح کرد: عمل به علم گاهی انسان را آن قدر ارتقا می دهد که از فرشتگان بالاتر می رود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه عالمی که عامل به علمش باشد ارتقا پیدا می کند، ابراز داشت: بزرگانی که برخی مسائل را از خود بروز می دادند، به درجه ای از قرب الهی دست یافته بودند.  

حضرت آیت الله محفوظی با اشاره به اینکه اعضا و جوارح بدن در روز قیامت شهادت می دهند، اظهار داشت: باید بدانیم که قیامتی در راه است و اعمال خود را صالح کنیم و از دروغ و تهمت پرهیز داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: هرقدر در دنیا به دروغ شهادت دهیم و گناه کنیم، روز قیامت پرونده اعمال ما نمایش داده می شود و جوارح بدن، واقعیت ها را شهادت می دهند. 

استاد برجسته حوزه علمیه بر لزوم تزکیه و تهذیب و جهاد نفس تاکید کرد و گفت: با تزکیه نفس، پرده ها کنار می رود و حقایق نمایان می شود. 

حضرت آیت الله محفوظی بر لزوم تواضع و دوری از قدرت تاکید کرد و گفت: برخی آقایان به دنبال آیت الله العظمی شنیدن هستند در حالی که از قدرت باید دوری کرد.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله بهجت چهره ناشناخته بود، ابراز داشت: این عالم فقیه و عارف عامل بود.

این استاد برجسته حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: پرده از مقابل چشمان حضرت آیت الله بهجت کنار رفته بود و ما به تاریکی، آن ها را مشاهده کردیم و ایشان از نظر علم، عالم بود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    حب دنیا کل الراس خطاها