سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین و شاگرد شهید مطهری، از شاخصه ها و ویژگی های درس این استاد بزرگوار سخن گفت.

آیت الله محسن فقیهی که در زمان حیات نورانی شهید مطهری، سال ها توفیق شاگردی این استاد برجسته حوزه و دانشگاه را داشته است، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: شهید مطهری از آن دسته اساتیدی بود که در کنار بحث علم و ارتقای سطح دانش شاگردان به مساله اخلاق و معنویت آن ها توجه جدی نشان می داد و همواره در سر کلاس های درس خود، تذکرات و رهنمودهای اخلاقی را بیان می داشت.

عضو جامعه مدرسن همچنین افزود: این که گفته می شود"أَلْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللّه‏ُ فِى قَلْبِ مَنْ يَشآءُ." مربوط به مساله تقواست و از این رو استادی دارای ارزش است که هم ملا باشد و هم متقی یعنی تعهد و تخصص را توامان در وجود خود داشته باشد و شهید مطهری حقیقتاً مصداق بارز این امر بود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: این توفیق را پیدا کردم که در درس اسفار استاد شهیدمان آیت الله مرتضی مطهری شرکت کنم ؛ چندین سال مانده بود به پیروزی انقلاب ، ایشان در مسجد رضویه و یا حسینیه ارک قم درس اسفار را در روزهای تعطیل برگزار می کردند که جلسات خصوصی بود و عده ای از بزرگان امروز حوزه هم در آن جلسه پرمایه شرکت می کردند.

وی به پشتکار علمی و دقت و فهم بالای شهید مطهری اشاره کرد و افزود: از جمله ویژگی های بارز درس ایشان این بود که در تفهیم و تفهم درس بسیار قوی بودند و خیلی از مسایل به ظاهر دشوار را به خوبی تفهیم می کردند و مطالب مشکل را با مثال های خیلی راحت بیان می نمودند.

آیت الله فقیهی تاکید کرد: امروز هم با وجود گذشت بیش از سی و پنج سال از شهادت مظلومانه ایشان به نظر می رسد که جای خالی شان هنوز در حوزه احساس می شود البته ما بزرگان و اساتید بسیاری داریم که در راه ایشان قدم برداشته و منشا خدمات فراوانی بوده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha