دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تهمت اخیر سلفی ها علیه شیعه و مراجع تقلید در خصوص بحث مبطلات روزه ، حربه جدید دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، صبح امروز خوانندگان ستون "جهت اطلاع" روزنامه جمهوری اسلامی ، خبری را مشاهده کردند که گرچه نمونه های آن ، مسبوق به سابقه است؛ اما نشانه ای از آغاز تهاجمی جدید علیه تشیع به خصوص در ماه مبارک رمضان می باشد.

متن کامل این خبر به نقل از این ستون از این قرار است؛

دروغ و توهینی بزرگ با چاشنی مبطلات روزه!

"سلفی‌ها با ذکر نمونه‌های غیرواقعی و واهی از فتواهای مراجع شیعه مدعی شدند که چند تن از مشهورترین مراجع تشیع جویدن آدامس، سیگار کشیدن و روابط جنسی را از جمله مبطلات روزه نمی‌شمارند. به گزارش پایگاه مصرالیوم، سلفی‌ها همچنین مدعی شدند علمای شیعه مجوز روزه نگرفتن در سرزمین‌هایی که زمان روزه‌داری آن‌ها طولانی است را صادر کرده و قایل به قضای روزمره در زمستان شده‌اند. محمود مهنا، عضو هیات علمای الازهر با لحنی موهن ادعا کرد: «شیعیان گروه بدعت گری هستند که امور غیردینی را وارد دین کردند، آنان قرآن را تحریف می‌کنند و مصرف سیگار برای روزه‌دار را جایز می‌دانند.» همچنین «علاءالسعید» موسس ائتلاف سلفی دفاع از صحابه نیز مدعی شد: «شیعیان قوانین متفاوت با اهل تسنن را وارد این روزه‌داری کرده‌اند و قایل به این مقوله هستند که باید با اهل تسنن مخالفت کرد، حتی اگر بر حق باشند.»"

در همین باره خبرنگار خبرگزاری حوزه با آیت الله محسن فقیهی ، عضو جامعه مدرسین و از اساتید شناخته شده حوزه علمیه قم گفتگویی انجام داده است.

جای تعجبی نیست؛ حربه آن ها همین است

وی در این گفتگو ضمن تکذیب این گونه ادعاهای دروغ و واهی اظهار داشت: اساساً یکی از حربه های دشمنان تشیع و اسلام ناب محمدی(ص) این است که نسبت های ناروا و دروغ را به طرق مقابل خود می دهند و ما در طول تاریخ شاهد این گونه تهمت زدن ها و دروغ پراکنی ها علیه شیعه بوده ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در واقع آن ها هر زمان که احساس کرده اند تشیع در حال قدرت گرفتن است و از این ناحیه احساس خطر کرده اند ، بر دشمنی خود و تهمت زدن ها و نشر اکاذیب و دروغ افزوده اند که نمونه اش همین ادعاهای دروغ و واهی برخی سلفی ها می باشد.

کینه آن ها از شیعه و نظام جمهوری اسلامی است

وی همچنین خاطرنشان کرد: واقعیت مسلمی که وجود دارد این است که در حال حاضر مسلمین جهان تحت هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری توانسته اند سکوی پرش پیدا کرده و راه تکاملی را بپیمایند که همین مساله استکبار جهانی و وهابیت را به وحشت انداخته است.

وی افزود: امروز به لطف الهی منطقه خاورمیانه با شناخت اسلام واقعی و الهام گیری از حرکت انقلابی ملت ایران ، مسیر متفاوتی را طی می کند که نمونه هایش را در کشورهای گوناگون ملاحظه می کنیم.

مردم منطقه پیروی اسلام ناب هستند نه اسلام آمریکایی

آیت الله فقیهی با بیان این که به کوری چشم دشمنان و وهابیت خبیث ، مردم منطقه از انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری پیروی می کنند، گفت: امروز در یمن اتفاقات خوبی افتاده است و مردم مظلوم این کشور از اسلام حقیقی پیروی می کنند و مردم سوریه و عراق، لبنان دیگر جاها نیز به لطف الهی پیروی اسلام واقعی هستند و دیگر حاضر نیستند که از آمریکا و حامیان مرتجع او در منطقه تبعیت کنند.

هدف از ایجاد داعش و تکفیری ها

وی تاکید کرد: در کشورهای مختلف نفوذ اسلام واقعی در جامعه باعث شده که دشمنان اسلام به فکر بیفتند که وقتی نمی توانند با اسلام مبارزه کنند بکوشند مسایلی را به دروغ به اسلام نسبت دهند و این حرکت را به شکل ها و شیوه های مختلف انجام می دهند، کما این که می دانیم داعشی ها اصلاً مسلمان نیستند و اعتقادی به اسلام ندارند بلکه برای این که به اسلام وجهه خشنی بدهند تا منفور شود ایجاد شده اند و به دروغ خودشان را خلیفه مسلمین و منادی اسلام معرفی می کنند

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اضافه کرد: همین گروه داعش به اسم اسلام با خشونت های کم سابقه و بی سابقه دست به کشتن زنان و بچه ها می زنند و به نام اسلام هر جنایتی را مرتکب می شوند.

با نفود بیشتر اسلام ناب، تهمت ها علیه تشیع افزایش می یابد

وی یادآور شد: باید توجه داشت هر چقدر نفوذ اسلام واقعی در منطقه و جهان بیشتر می شود، به همان نسبت نیز دشمنی آن ها مضاعف می گردد به خصوص که هر از گاهی تهمت هایی به اسلام و مخصوصاً شیعه می زنند.

آیت الله فقیهی ادامه داد: این وهابی ها و سلفی ها حتی با خود اهل سنت نیز مخالف هستند و به شیعه و سنی اعتقادی ندارند ، چنانکه می بینیم داعش به عنوان دست پروردگان وهابیت خبیث، در جنایات خود به اهل تسنن نیز رحم نکرده و نمی کنند و حال آن که اهل سنت برادر شیعه هستند و ما به آن ها احترام می گذاریم.

مبطلات روزه در رساله های شیعه، صریح و شفاف بیان شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این که در روزهای اخیر به دروغ عنوان کرده اند که فلان موارد جزو مبطلات روزه از نگاه شیعه است به خاطر همان اهداف شومی است که اشاره کردم و در سر می پرورانند و گرنه در رساله های علما و مراجع معظم شیعه به وضوح و روشنی اشاره به مبطلات روزه شده است.

علما و مراجع شیعه، مورد اعتماد و احترام همه هستند

استاد شاخص حوزه علمیه قم افزود: با این وجود می بینیم که عده ای از خدا بی خبر که هیچ دین و اعتقادی ندارند ، تهمت های ناروایی را علیه شیعه و علمای بزرگوار آن مطرح می کنند ولی این ها باید بدانند که مردم و بزرگان ، همه مراجع و علمای شیعه را قبول دارند و شخصیت های بزرگی همچون مقام معظم رهبری، آیات عظام سیستانی ، مکارم و دیگران همه مقبول و مورد اعتماد والایی هستند.

وی ابراز داشت: در همین تحولات عراق به عینه دیدیم که شیعه و سنی به فتوای آیت الله العظمی سیستانی با گذشتن از جان خود دست به جهاد زده اند و این ها نشان می دهند که جایگاه مرجعیت شیعه تا به کجاست.

وی در خاتمه گفت: به هر حال ما هر نوع تهمت و دروغی از جمله همین بحث مبطلات روزه را که مطرح کرده اند را شدیداً تکذیب می کنیم و این ها باید بدانند که به خاطر این تهمت ها، عذاب شدیدی برایشان در روز قیامت وجود خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha