یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم توجه جدی بر تدریس درس صحیفه سجادیه در حوزه های علمیه تاکید کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن پنجم شعبان ، سالروز ولادت باسعادت زین العابدین(ع) اظهار داشت: صحیفه سجادیه به عنوان یادگار ارزشمند امام سجاد(ع) مملو از معارف و حکمت های ناب اخلاقی، سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی و غیره است که هر شیعه ای باید پس از قرآن و نهج البلاغه به آن توجه جدی نماید.

وی افزود: حقیقتاً صحیفه سجادیه کتاب جامعی است که از نظر سند معتبر و قابل اعتنا می‌باشد و این اثر بهترین کتاب اخلاقی و تربیتی برای استفاده عموم حوزویان است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اساتید حوزه  باید با شروح عالی و توضیحات خوب، صحیفه سجادیه را برای شاگردان بیان کنند تا استفاده علمی و اخلاقی لازم از این اثر عظیم و گرانسنگ صورت گیرد.

وی اضافه کرد: البته استفاده مطلوب تر و بیشتر از صحیفه سجادیه نیاز به برنامه ریزی حوزه و شورای عالی حوزه‌های علمیه دارد که امیدوارم همان گونه که درس تفسیر در حوزه رواج پیدا کرده، تدریس صحیفه سجادیه نیزدر حوزه مرسوم گردد.

آیت الله فقیهی بیان داشت: تدریس این کتاب شریف و عظیم بی شک برای طلبه‌هایی که بخواهند از کلمات گهربار امام سجاد (ع) بر روی منبر و در سخنرانی‌ها استفاده کنند بسیار مفید است.

وی گفت: به اعتقاد بنده ، بهترین کتابی که می‌شود برای اخلاق و تربیت در حوزه مورد بحث و مباحثه و استفاده قرار بگیرد ،  صحیفه سجادیه است و تدریس این اثر گرانبها قطعاً توام با برکات و دستاوردهای بی شماری خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha