جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نعیم آبادی

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: صحیفه سجادیه که یادگار ارزشمند پیشوای چهارم است، کتابی برای تمامی ادیان و ملل می باشد که باید گسترش و به صورت کامل معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندر عباس، آیت الله نعیم آبادی،  ظهر امروز طی سخنانی در چهارمین کنگره امام سجاد(ع) با تاکید بر ضرورت کسب معرفت بیشتر از زندگی ائمه اطهار(ع) به خصوص امام سجاد(ع)، اظهارداشت: امام سجاد(ع) از امامانی است که زندگی سرشار از ناهمواری داشته، گرچه برخی این امام بزرگوار را تنها محدود به رنجوری و حزن و اندوه می شناسند، اما این امام در میدان عبادت و درس های زندگی نیز الگوی بسیار بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به این که امام سجاد(ع) در میدان عبادت، امامت و فضای احکام الهی، القابی مانند زین العابدین و سید الساجدین دارد، عنوان کرد: فضای زندگی این امام همام سرشار از عبودیت و بندگی خداوند بود، اما متاسفانه در بسیاری از کتب تاریخی، ایشان را بیمار و یا امامی رنجور معرفی کرده اند که این مسئله صحت ندارد.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: امام سجاد(ع) را باید با شناخت کامل به عنوان یک الگو در جایگاه خودش تعریف کرد، همان طور که ایشان در تمامی میادین امام و پیشوا بود.

وی افزود: از ویژگی ها و خصایص این امام بزگوار میتوان به دانایی، بخشندگی، مهربانی و عابدی واقعی اشاره کرد که در بسیاری از سند های تاریخی همراه با روایت بر این مسائل نیز اشاره شده است.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تاکید بر لزوم الگوبرداری از عبادت و راز و نیازهای امام سجاد(ع)، بیان کرد: یکی از مباحث جدی در شناخت این امام بزگوار خلوص و ارتباط بی عیب و نقص با خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: از دیگر خصایص پیشوای چهارم، مهربانی، یکرنگی و در توانمندی کمک به دیگران بود تا انجا که گاهی نیمی از غذا و دارایی خود را بین نیازمندان تقسیم می کرد و این خصلت را جزو سیرهایشان می نامند.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر شناساندن تمامی ابعاد زندگی امام سجاد(ع) به جوانان، تصریح کرد: روحانیون باید برای شناساندن سیره و روش زندگی حضرت در بین جوانان و گسترش فرهنگ عبادت در جامعه تلاش کنند؛ زیرا بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از عدم شناخت و انتخاب های نادرست است.

به گفته وی، مقاومت از بزرگترین درس های امام سجاد(ع) بود که بعد از واقعه عاشورا در صحیفه سجادیه و سخنرانی های ایشان در مقابل یزید به روشنی آورده شده است.

عضو مجلس خبرگان در پایان خاطرنشان ساخت:  صحیفه سجادیه که یادگار ارزشمند پیشوای چهارم است، کتابی برای تمامی ادیان و ملل می باشد که باید گسترش و به صورت کامل معرفی شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha