جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری، گفت: دفاع از سلام با روش "تهاجم علمی" از ویژگی های بزرگ شهید مطهری بود که این مهم باید سر لوحه فعالیت های فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، شهید مطهری را مصداق بارز معلم نمونه دانست و اظهار داشت: معلم نمونه فردی است که تعالیم خود را بر مبنای تعالیم الهی سوق دهد و این نکته در شهید مطهری نمود ویژه ای داشت تا آنجا که حتی آثار این بزرگوار پاسخ گوی شبهات گسترده ای بود که حتی مورد استفاده کارشناسان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی نیز قرار گرفته است.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه جامعه امروز به شهید مطهری نه تنها در فکر و ایده، بلکه در سیره و روش معلمی نیز نیازمند است، تصریح کرد: به طور کلی در حوزه اخلاق و علم جویی جامعه ما دچار افت شده و این مسئله باید به عنوان آسیب جامعه علمی مورد توجه ویژه قرار گيرد.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی استاد مطهری، گفت: شهید مطهری مصداق بارز و معلم با کرامت است که از نظر دل سوزی برای مذهب و اعتقادات جامعه، اخلاق، معرفت، شجاعت و دفاع از اسلام ناب محمدی، انسانی بزرگ و قابل ستایش است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، از روند فعالیت های علمی شهید مطهری سخن گفت و افزود: در زمان آغاز انقلاب، به دلیل حجم گسترده فعالیت ها، شهید مطهری وقتی کافی برای پرداختن به انتشار کتب نداشت و بیشترین وقت خود را در کلاس های درس حوزه و دانشگاه، سخنرانی ها و شرکت در جلسات تخصصی صرف می کرد و بدین صورت فکر و اندیشه حوزه های علمیه و بزرگان حوزه همچون امام خمینی(ره) را به زبان روز برای اقشار مختلف بیان و آن را در اختیار جوانان قرار می داد.

عضو خبرگان رهبری، یکی از اصول شهید مطهری در مقابله با هجمه های دشمن را «روش تهاجمی» بیان کرد و در پایان گفت: دفاع از سلام با روش تهاجمی از ویژگی های بزرگ شهید مطهری بود که این مهم باید سر لوحله فعالیت های فرهنگی مبلغین قرار گیرد

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha