دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 349075
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
علی شمیل پور

حوزه/ امام جمعه هندیجان اعتکاف را رزمایش بزرگ معنوی دانست و افزود: اعتکاف دوره ای کوتاه مدت برای دوری از گناه است و باید معتکفان پس از ایام اعتکاف با همت و تلاش این مسیر را ادامه دهند.

حجت الاسلام علی شمیل پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تأثیر اعتکاف در روحیه معنوی جوانان و نوجوانان اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت معتکفان این شهرستان را جوانان تشکیل می دهند.

وی با بیان این که برنامه های معنوی خوراک مناسبی برای جوانان و نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: هر چه توان نسبت به ارتقاء سطح معنوی جوانان تلاش کرده به همان میزان هجمه های دشمن را از آن ها دور نگه داشته ایم.

حجت الاسلام شمیل پور اعتکاف را رزمایش بزرگ معنویت برای مؤمنان دانست و افزود: اعتکاف دوره ای کوتاه مدت برای دوری از گناه بوده و باید معتکفان پس از ایام اعتکاف با همت و تلاش این مسیر را ادامه دهند.

امام جمعه هندیجان اعتکاف را فرصتی برای تفکر پیرامون گذشته و تأمل درباره آینده برشمرد و افزود: سه روز اعتکاف زمانی مناسب برای محاسبه ی نفس خویش و خودسازی است.

وی با بیان این که هدف اصلی خلقت انسان عبودیت است، اظهار داشت: اعتکاف فرصتی مناسب است تا انسان به عبودیت در درگاه خداوند یکتا، همراه با معرفت بپردازد.

حجت الاسلام شمیل پور  با اشاره به برپایی آیین معنوی اعتکاف در سه نقطه از شهرستان هندیجان گفت: بیش از ۳۵۰ نفر از مردم هندیجان در اعتکاف سال جاری شرکت کردند.

وی به سابقه تارخی مسجد جامع شهرستان هندیجان در برپایی اعتکاف اشاره کرد و افزود: این مسجد ۱۴ سال متوالی است که میزبان معتکفان است و بسیاری از مناطق مختلف شهرستان به خاطر برنامه های غنی و برنامه ریزی های خوب این مسجد در مسجد جامع معتکف می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha