دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 348985
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
مجله آل محمد(ص)

حوزه/ دوزادهمین مجله فرهنگی- اجتماعی آل محمد با موضوع اعتکاف از سوی جمعی از طلاب اهوازی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دوازدهمین مجله فرهنگی- اجتماعی آل محمد(ص) با موضوع "اعتکاف"، از سوی جمعی از طلاب اهوازی منتشر شد. در قسمت ویژه ای که در مجله آل محمد(ص) به فریضه اعتکاف پرداخته است، به سه پرسش اساسی پیرامون ایام اعتکاف تحت عناوین «چرا و چوگونه اعتکاف منجر به رسیدن به خداوند می شود؟، آیا زاده اعتکاف آن چیزی است که انتظار می رود؟ و آیا اعتکاف یعنی گوشه گیری، سکوت و تنهایی؟ در این ویژه نامه پاسخ داده شده است.

از دیگر مطالبی که در این نشریه پیرامون اعتکاف به چاپ رسیده سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه اعتکاف است.

در بخشی از این سخنان آمده: 

« در نیمه ماه رجب، جوانان ما سالهائى است که این سنت حسنه را در کشور رائج کرده اند؛ سنت اعتکاف را، رفتن در مساجد را، روزه گرفتن را. واقعاً چقدر منظره اى زیبا و معطّرى است که جمع کثیرى از جوانهاى ما برخلاف سیره ى متعارف جوانهاى دنیا که غرق در شهوات و تمایلات نفسانى هستند، روزها و شبهائى را روزه بگیرند؛ بروند در یک مسجدى بنشینند، اعتکاف کنند؛ شب و روزشان را ذکر و فکر و شنیدن معارف الهى و شنیدن احکام و مذاکرهى علم حقیقى که علم توحید است، قرار دهند؛».

در بخشی از این نشریه که با عنوان لایک های شبانه به چاپ رسیده، خانم قربانی از اساتید حوزه و دانشگاه به گفت وگو با خبرنگار نشریه آل محمد(ص) پیرامون شبکه های مجازی و تأثیر آن در زندگی مردم پرداخته است.

در ابتدای این نشریه «سخن سردبیر» با عنوان «یا مقلب القلوب  و الابصار» به چاپ رسیده که در آن می خوانیم:

برای هر کاری زمینه ای وجود دارد، زمینه ای دلربا و شیوا به گونه ای که بتواند رضایت طرف مقابل را به‌دست آورد.

رمضان نزدیک است

رجب و شعبان زمینه هایی هستند برای آنکه بتوانیم بلیط حضور در ماه بندگی خدا،ماه رمضان را رزرو نماییم. فرصتی که به تلافی فرصت های سوخته گذشته باشد از آن به نحو احسن بهره جوییم. فرصتی دوباره یا بهتر است بگوییم زندگی دوباره آری رجب و شعبان مفاتیح غنیمت شماری ماه رمضان هستند

اعتکاف نزدیک است و خدایی در این نزدیکی است که گویی فقط یک بنده دارد و آن تویی، جوری به هق ها و اشک هایت گوش و دل می‌سپارد که خودت باید به معنای کلمه این جمله را بفهمی، احساس کنی و بگویی "الهی و ربی من لی غیرک".

بنا براین گزارش، مجله فرهنگی- اجتماعی آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) با ترتیب انتشار دوماهنامه به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) چاپ و در 4 استان خوزستان، اصفهان، تبریز و رشت توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha