دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اعتکاف

حوزه/ جوانان با حضور در مسجد آمادگی خوبی برای دریافت آموزه های دینی پیدا می کنند، لذا مبلغین باید از این فرصت استفاده کرده و آنها را در برابر هجمه های زهرآلود دشمن، واکسینه کنند.

حجت الاسلام مصطفی نصیری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که ماه مبارک رجب، فضیلتی عظیم داشته و بهترین موقعیت برای استغفار از گناهان است، اظهارداشت: ماه مبارک رجب، ماه خداست و پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) مردم را به روزه داری در این ماه بسیار سفارش کرده اند.

وی با تأکید بر این که جوانان باید از فرصت هایی که خداوند متعال برای آنها در ماه مبارک رجب قرار داده، کمال بهره و استفاده را ببرند، افزود: این فضایی که خداوند در ماه مبارک رجب برای ورود طاهر انسان به شعبان و سپس رمضان ایجاد کرده، فرصتی بسیار استثنایی است که باید از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام نصیری، فرصت های جوانی را بهترین زمان برای عاقبت بخیری دانست و گفت: اگر جوانان در همین دوران به فکر آخرت خویش نباشند، به یقین در دوران پیری که رمقی برای آنها باقی نمانده، نخواهند توانست توشه خوبی را برای خود تهیه کنند؛ به همین دلیل توصیه می کنم که با روزه داری و چشیدن سختی کوتاه مدت عبادت، از لذتی بی نهایت و ابدی بهره مند شوند.

امام جمعه سردشت خوزستان، با اشاره به در پیش بودن اعتکاف، به بیان راه های استفاده حداکثری از این آیین معنوی پرداخت و گفت: هر عملی که فاقد اخلاص باشد، یقینا ابتر بوده و جوانان باید توجه داشته باشند که تنها برای رضای خداوند متعال و خودسازی، در آن شرکت کنند.

این استاد حوزه، به معنای اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: اعتکاف به معنای انزوا و گوشه گیری است و فرد معتکف که واجب است به مدت سه روز در مسجد باشد، باید ارتباط خود با دنیای پیرامون را قطع کرده و تنها به فکر اتصال ارتباط خویش با خداوند متعال باشد.

حجت الاسلام نصیری در پایان، اعتکاف را فرصتی طلایی برای مبلغان حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: جوانان با حضور در مسجد آمادگی خوبی را برای دریافت آموزه های دینی پیدا می کنند، که لازم است اهل فن و مبلغین از این فرصت استفاده کرده و آنها را برای حضور چندین ماه دیگر در اجتماعی که توسط دشمن زهرآلود شده، آماده و واکسینه کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha