یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 348784
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
ابوالحسن حسن زاده - امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، گفت: در ایام اعتکاف جوانان آمادگی خوبی برای دریافت معارف و مواعظ دارند، از این طلاب و روحانیون باید تشنگان معارف رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) را سیراب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با یا اشاره به حضور معتکفین در مسجد، اظهار داشت: حضور معتکفین به مدت سه شبانه روز در مسجد، آثار وبرکات بیشماری را به همراه دارد و جوانان آن را غنیمت بشمارند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، اعتکاف را فرصتی ارزشمند و ویژه برای تقویت ارتباط با خدا عنوان کرد و افزود: این فرصت سه روزه، می تواند جوانان را در ادامه مسیرشان موفق کند، براین اساس باید با تقويت ارتباط با خدای متعال، از خالق هستی بخواهند که بر نفس خويش مسلط گشته و در طریق عبودیت و بندگی قرار گیرند.

امام جمعه موقت اهواز، فکر کردن در اعتکاف را یکی از بهترین اعمال برشمرد و تصریح کرد: اعتکاف عبادتي است که باید با قصد قربت انجام شود، اما علاوه بر نیت باید اعمالی را در آن انجام داد تا فیوضات بیشتری شامل حال انسان شود که فکر کردن می تواند در صف مهمترین این اعمال قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، در ادامه با بیان اینکه فکر کردن عبادتي بزرگ است، افزود: در اعتکاف باید نگاهی به گذشته داشت تا از اعمال بد توبه و استغفار کرده و با خدا عهد ببندیم که إن شاءالله در مسیر درست گام برداریم.

وی با اشاره به ضرورت حضور مبليغن در جمع جوانان معتکف، تصریح کرد: در ایام اعتکاف جوانان آمادگی خوبی برای دریافت معارف و مواعظ دارند، از این طلاب و روحانیون باید تشنگان معارف رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) را سیراب کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha