یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 348848
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
اعتکاف

حوزه / مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به همکاری ۴۰۰ روحانی هجرت و مستقر در برگزاری اعتکاف در مساجد روستاها و شهرهای استان از تدوین منشور اعتکاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی، کارشناس مسئول امور  مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، با تأکید بر برنامه ریزی در راستای استفاده هرچه بهتر معتکفان از فضای معنوی اعتکاف گفت: به همین جهت و برای  هماهنگ سازی برنامه ها، این اداره کل آیین نامه اجرایی و منشور اعتکاف را مدوّن کرده است.

دبیر ستاد برگزاری اعتکاف خراسان رضوی،  با بیان این که یکی دیگر از بندهای اعتکاف این است که مبالغ دریافتی از معتکفان باید براساس عرف مساجد سطح شهر  انجام شود و حتی المقدور با مساعدت خیرین کاهش یاید، افزود: از برنامه ریزی های شلوغ مانند برگزاری چند جلسه مداحی و سخنرانی در روز خودداری شود.

وی، با بیان این که حداقل سه روز قبل از فرا رسیدن موعد اعتکاف جلسه توجیهی و آموزشی از سوی امام جماعت ویژه ثبت  نام شدگان برگزار شود، از جمله دیگر بندهای آئین نامه اجرایی اعتکاف از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان است، خاطرنشان کرد: نسبت به توجیه افرادی که نظم اعتکاف را بهم زده و رعایت شأن مسجد و حال معتکفان را نمی‌کنند، بایستی اقدام شود.

مسئول امورمساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به مشارکت و همکاری ۴۰۰ روحانی طرح  هجرت و مستقر در برگزاری مراسم معنوی در مساجد روستاها و شهرهای استان گفت: ۳۶۰ مبلّغ، ویژه برگزاری مراسم  معنوی اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی و مساجد خراسان رضوی اعزام می شوند.

حجت‌الاسلام رحمتی درادامه از افزوده شدن مساجد حاشیه شهر مشهد در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته در ۵۳۵ مسجد در استان ۵۲ هزار نفر معتکف شدند که ۱۲۳ مسجد در مشهد هم مراسم معنوی  اعتکاف را برگزار کردند.

وی با بیان این که سال گذشته ۵۲ هزار نفر در خراسان رضوی معتکف شدند که ۲۲ هزار نفر آن از مشهد مقدس بودند،  خاطرنشان کرد: امسال  در مساجد مشهد با افزایش معتکفان مواجه هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha