دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌‌الاسلام عبداللهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: با توجه به اینکه در ایام اعتکاف کارهای عادی تعطیل می‌شود، تفکر، تأمل و نگرش در رفتارها، اخلاق و ارزیابی کارهای روزمره عامل مهمی برای رشد انسان در این ایام است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهار کرد: همان طور که انسان‌ها به تغذیه و نیازهای مادی نیاز دارند شکی نیست که به تغذیه روح نیز نیاز داشته و باید از نظر روحی نیازهایشان برطرف شود.

وی بیان کرد: طبیعی است که به لحاظ جایگاه معنویت و روح در انسان، اهمیت نیازهای روحی حتی از نیازهای مادی بیشتر است.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: عبادت و ارتباط با خدا تغذیه روح بوده و بر اساس آنچه در آیات و روایات آمده، ارتباط با خدا زمینه ساز دوری انسان از زندگی مادی است.

وی تصریح کرد: خداوند زمان‌ها و مکان‌های خاصی را بیشتر برای امر عبادت و ارتباط با خدا اختصاص داده، مانند ماه رمضان و ماه شعبان و اماکن متبرکه که بیشتر زمینه ساز رشد، تعالی و تهذیب انسان می‌شود و یکی از این ایام که به این امر اختصاص دارد ماه رجب و ایام البیض است که ویژگی‌های خاصی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند؛ فرشته‌ای همه انسان‌ها را به دعا و استغفار در ماه رجب دعوت می‌کند گفت: بسیار پسندیده است کسانی که می‌توانند در ایام اعتکاف از کارهای مادی خود دست بکشند و این مدت را به تأمین نیازهای مادی و استغفار بپردازند.

وی با بیان اینکه تفکر یکی از امور مهم در ایام اعتکاف است افزود: با توجه به اینکه در این ایام کارهای عادی تعطیل می‌شود اما تفکر، تأمل و نگرش در رفتارها و اخلاق و ارزیابی کارهای روزمره عامل مهمی برای رشد انسان در این ایام است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه لحظاتی فکر کردن خود از عبادت‌های مهم است گفت: در ایام اعتکاف، تفکر در دیدگاه‌ها و خصلت‌ها زمینه بیشتری دارد و انسان می‌تواند در این ایام به نواقصی که در کارهایش است فکر کند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha