دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اعتکاف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر رفتار، فهم و عملکرد معتکف در نتیجه اعتکاف را بسیار مؤثر دانست و گفت: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ چهره به چهره و رشد اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی است

.حجت الاسلام حمیدرضا سبزی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که برنامه های معنوی و نهادینه کردن آن ها در زندگی شخصی تأثیر گسترده ای بر انسان می گذارد، گفت: این تأثیر گذاری به روحیه افراد و نحوه صحیح انجام دادن کار از سوی انسان مربوط است.

این استاد حوزه، با بیان این که اعتکاف و اثر بخشی آن در انسان نیازمند رعایت آداب مربوط به این ایام است، افزود: ارائه طرح ها و برنامه ریزی های مناسب در جهت بهره وری بیش از پیش از ایام عنوی اعتکاف مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، فرصت تبلیغی اعتکاف را فرصتی مناسب و اثر گذار برای مبلغان خواند و ادامه داد: مبلغان می توانند در ایام اعتکاف جوانان فعال را شناسای جذب کارهای فرهنگی کرد.

حجت الاسلام سبزی با بیان این که در ایام اعتکاف می توان مقوله جذب و تبلیغ چهره به چهره را مد نظر قرار داد وگفت: تبلیغ چهره به چهره و رفاقت معنوی و استمرار برنامه های دینی در میان معتکفان پس از اعتکاف و جذب آنان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان این که در ایام اعتکاف، معتکف باید از غیر خدا قطع شود، اظهار داشت: اخلاق و رفتار معتکف پیش از اعتکاف با پس از این فریضه الهی متفاوت باشد.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر رفتار، فهم و عملکرد معتکف در نتیجه اعتکاف را بسیار مؤثر دانست و افزود: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای رشد اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha