جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی اکبر موسوی اندیکا

حوزه/ امام جمعه اندیکا بیان این که مراسم معنوی اعتکاف برای نخستین بار در این شهرستان برگزار می شود، گفت: اعتکاف فرصتی خاص برای در امان نگه داشتن جوانان از مکاتب فرهنگی انحرافی است.

حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به درپیش بودن آیین معنوی اعتکاف و لزوم هماهنگی دستگاه های فرهنگی برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن این برنامه، اظهار داشت: اعتکاف فرصتی خاص برای در امان نگه داشتن جوانان از نحله های فرهنگی است و بدین سبب همه مسئولان باید دست در دست یکدیگر  داده و در راستای برگزار ی باشکوه آن تلاش کنند.

وی با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف برای نخستین بار در شهرستان اندیکا و در سطح گسترده ای برگزار می شود، ابرازداشت: اگر چه در سال های قبل به دلیل شرایط و موقعیت روستایی شهرستان آیین اعتکاف به صورت بسیار محدودی برگزار می شد، اما در سال جاری، با توجه به تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته، انتظار داریم که ضمن برگزاری با شکوه آن، تعداد زیادی از جوانان نیز در آن شرکت کنند.

امام جمعه اندیکا، با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان، گفت: در راستای اجرای هرچه باشکوه تر این مراسم معنوی ستادی مشتکل از سپاه، آموزش و پرورش، دانشگاه، فرمانداری و سایر ادارات فرهنگی گرد هم آمده و برنامه ریزی های گسترده ای را انجام داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اندیکا، به نقش طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) این شهرستان در جذب جوانان به آیین پرفیض اعتکاف اشاره کرد و گفت: طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) علاوه بر این که همچون سال های گذشته در این آیین شرکت می کنند، خود به صورت خودجوش در مدارس و مساجد اقدام به تبلیغ کرده و با همراه کردن جوانان و نوجوانان با خود، در تلاش برای جذب آنها به مبانی و معارف ناب الهی هستند.

وی با اشاره به زمان ثبت نام معتکفین، افزود: زمان ثبت نام از هفته قبل آغاز شده و تا پنج شنبه دهم اردیبهشت ماه جاری در کلیه مراکز آموزشی شهرستان اندیکا ادامه دارد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان این که برای سهل الوصول بودن حضور جوانان در اعتکاف، سه نقطه مرکزی را که دو نقطه آن برای بانوان و یک نقطه دیگر برای آقایان در نظر گرفته ایم، افزود: نخستین مرکز معتکفین در مسجد ولی عصر(عج) روستای کوشک، دومین مرکز مسجد قمر بنی هاشم روستای اسلام آباد و سومین مرکز که ویژه برادران می باشد در مسجد امام حسین(ع) آبژدان است.

امام جمعه اندیکا در پایان با اشاره به عمق بخشی محتوایی برای استفاده حداکثری جوانان از اعتکاف، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تلاش می کنیم با دعوت از سخنران مطرح کشوری جلسات و کلاس های اخلاق را برای جوانان برگزار کنیم تا ضمن بهره مندی از ادعیه وارده در ایام اعتکاف به صورت محتوایی هم تغذیه شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    و ما نیز توفیق رفیق شد که در جمج معتکفین و مهمانان خاص خدا و در ماه خدا، در سوگ آقایم حسین علیه و اله السلام روضه را از امام جمعه عزیز شهر اندیکا توشه بر گیریم و در میان کوله بار پر از گناه جای دهیم بلکه تا سال آینده اندکی خود را ایمن کرده باشیم به امید اعتکافی دیگر، البته روضه را از امام زمانمان و در حضور قابل رؤیت او بشنویم ان شاءالله التماس دعا