چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 349088
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
اعتکاف

استاد حوزه خراسان جنوبی، گفت: اعتکاف پالایش دل از محبت های کاذب و دلبستگی های فانی و بازگشت عمیق به خویشتن و روی آوردن عبادتی عاشقانه با خدا است.

مسئول واحد فرهنگی مدرسه علمیه امام رضا(ع)گناباد،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، اعتکاف را نوعی بریدن از خلق و گرویدن به خالق دانست و گفت : پرداختن به اعتکاف می تواند نقش مهمی در دگرگونی حال معنوی انسان داشته باشد.

حجت الاسلام صولت حیدری، افزود: دور شدن از فضای دنیا و پرداختن به امور معنوی در مراسم اعتکاف  انسان ها را به اوج خودسازی نزدیک می کند.

وی ادامه داد: انسان از خودشناسی به خداشناسی می رسد و با توجه به نقش مهم اعتکاف در خودشناسی می توان از آن به عنوان راهی خوب برای رسیدن به خداشناسی یاد کرد.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود هدف اصلی از اعتکاف را بریدن از مادیات و روی آوردن به معنویات دانست  .

وی اعتکاف را پالایش دل از محبت های کاذب و دلبستگی های فانی نامید و بازگشت عمیق به خویشتن و روی آوردن به کلمات معنوی در بطن این عبادت ارزنده نهفته است.

مسئول واحد فرهنگی مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد با بیان این که تمامی طلاب این مدرسه در مصلی شهرگناباد معتکف شده اند به برخی از برنامه های واحد فرهنگی اشاره نمود وافزود حضور اساتید در کنار طلاب و پاسخ گویی به سئوالات درسی را یکی از برنامه ها دانس و ادامه داد : سخنرانی با موضوعات روز و پاسخ گویی به سئوالات شرعی و برگزاری حلقه های معرفت از دیگر برنامه های واحد فرهنگی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha