شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرکز مطبوعات الخلیج

حوزه/ رئیس مرکز مطبوعات الخلیج گفت: عامل مشترک میان تمامی کشورهایی که مورد رصد این مرکز قرار گرفته اند دشوار بودن دسترسی به اطلاعات و اخبار در داخل این کشورها به خاطر ترس از بازداشت و تعقیب امنیتی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، مرکز مطبوعات "الخلیج" در گزارش سالیانه خود اعلام کرد بحرین بدترین رتبه کشورهای خلیج فارس را در زمینه آزادی بیان و مطبوعات و امکان دسترسی به اطلاعات دارد.

عربستان نیز در این گزارش پس از بحرین بدترین رتبه را دارد و ده ها نفر از صاحبان پایگاه های اینترنتی و فعالان در زندان های این کشور به سر می برند، بدون اینکه از امکان محاکمه عادلانه برخوردار باشند و امارات و قطر نیز رتبه های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده اند.

این گزارش که با نام "اصمت أنت في الخليج" (در خلیج فارس ساکت باش)  منتشر شده آمده است: با وجود بهبود تعامل دستگاه قضایی و امنیتی عمان با مطبوعات و پایگاه های اینترنتی اما همچنان این کشور نیز جزء کشورهای با آزادی محدود به شمار می رود.

کویت نیز با اختصاص اولین رتبه آزادی بیان به خود در کشورهای عربی خلیج فارس شاهد 120 شکایت قضایی علیه اهالی صاحبان مطبوعات و شهروندان و فعالان سیاسی در 2014 بوده است.

از سوی دیگر محمد السواد رئیس این مرکز گفت: عامل مشترک میان تمامی کشورهایی که مورد رصد و بررسی این مرکز قرار گرفته اند دشوار بودن دسترسی به اطلاعات و اخبار در داخل این کشورها به خاطر ترس از بازداشت و تعقیب امنیتی است و بسیاری از ساکنان این کشورها در گفتگو با این مرکز به این واقعیت اشاره کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha