جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ محمد خجسته

حوزه/ باشگاه حقوق بشر بحرین گفت: حکم دادگاه بحرین مبنی بر لغو تابعیت شیخ خجسته و دکتر جهرمی در واقع بدرفتاری با افرادی است که سال ها از شهروندان وفادار و خدمتگزار بحرین بوده اند و لغو تابعیت و اخراج آنها از بحرین جنایتی غیر قابل بخشش است که نشان دهنده عدم استقلال دستگاه قضایی بحرین می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از لغو تابعیت شیخ محمد خجسته روحانی بحرینی عضو شورای اسلامی علمای بحرین و دکتر مسعود جهرمی از اساتید دانشگاه، توسط نظام آل خلیفه، باشگاه حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای حکم لغو تابعیت این دو شهروند بحرینی را بیشرمانه و نقض آشکار حقوق شهروندی دانست.

در این بیانیه آمده: این تصمیم نظام آل خلیفه در راستای اقدامات سیاسی و امنیتی برگرفته از ظلم و ستم طایفی و نشان دهنده علت فرار کردن نظام از بازدید گزارشگر آزادی های دینی و گزارشگر ویژه آزادی بیان و گزارشگر مبارزه با شکنجه سازمان ملل از بحرین می باشد.

باشگاه حقوق بشر بحرین افزود: حکم دادگاه بحرین مبنی بر لغو تابعیت شیخ خجسته و دکتر جهرمی در واقع بدرفتاری با افرادی است که سال ها از شهروندان وفادار و خدمتگزار بحرین بوده اند و لغو تابعیت و اخراج آنها از بحرین جنایتی غیر قابل بخشش است که نشان دهنده عدم استقلال دستگاه قضایی بحرین می باشد.

در پایان بیانیه آمده: تا کنون تابعیت 15 روحانی شیعه به دلایل طایفی و سیاسی لغو شده که دو نفر آنها از علمای بزرگ بحرین به شمار می روند که از این میان آیت الله نجاتی مجبور به خروج از کشور شد و اکنون نیز نوبت به شیخ خجسته رسیده و این در حالی است که پرونده مساجد تخریب شده توسط نظام همچنان باز است و نقض حقوق مردم همچنان ادامه دارد و نظام آل خلیفه با خفّت تمام گزارش های بین المللی در مورد استمرار جنالیت های خود را تکذیب می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha