یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ عبدالنبی النشابه

حوزه/ تعدادی از علما و شخصیت های دینی بحرین از سیاست های آل خلیفه در معرض حمله به علمای دین و انتقام جویی از آنها انتقاد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شماری از علما و شخصیت های دینی بحرین در نشستی اعتراض آمیز در مقرّ جمعیت الوفاق، اعلام کردند بازداشت و زندانی ساختن روحانیون بحرینی در راستای سلب آزادی های دینی بحرین صورت می گیرد.

در این راستا شیخ عبدالنبی النشابه، مسؤولان نظام آل خلیفه را متهم کرد که تلاش می کنند با پرداخت پول های هنگفت، برخی روحانیون بحرین را به خود نزدیک سازند و آنها را تهدید می کنند که در صورت امتناع بازداشت خواهند شد.

وی با اشاره به سید صادق المالکی روحانی بحرینی که به تازگی به تهمت حمایت مادی از فقرا به دو سال زندان محکوم شده گفت: آیا کمک مادی به یک خانواده فقیر جرم است؟!

خانواده سید مالکی نیز در این باره اعلام کردند که از نظر ما تمام معارضان زندانی مظلوم هستند و این افراد فقط به این خاطر در زندان هستند که خواستار آزادی و زندگی کریمانه می باشند.

شیخ جاسم الخیاط رئیس هیئت پیگیری قضایی جمعیت الوفاق گفت: علمای بحرین به این جرم بازداشت می شوند که از تکلیف شرعی و انسانی خود در برابر ملت دست برنداشته اند.

وی تاکید کرد: وجود تعدادی از علمای بحرین در زندان دارای پیام های منفی سیاسی است و نشان می دهد که نظام برای دین و عقل ارزشی قائل نیست.

شیخ الخیاط سپس با اشاره به زندانی بودن شیخ عبدالجلیل المقداد از رهبران انقلاب بحرین گفت: سخنان وی تناسبی با اتهام های منسوب به وی ندارد و وضعیت سایر علمای زندانی نیز به همین شکل می باشد.

الخیاط گفت: سید صادق المالکی شخصی است که به فعالیت سیاسی شهرتی ندارد و فقط به فعالیت علمی و تبلیغی و اجتماعی معروف است.

از سوی دیگر شیخ میثم سلمان مسؤول بخش آزادی ها یدینی دیدبان حقوق بشر گفت: استمرار بازداشت 16 نفر از علما و لغو تابعیت 15 نفر از آنها نشانگر امتداد پروژه تخریب دینی آل خلیفه است که با تخریب 38 مسجد آغاز شد و با بازداشت و شکنجه شهروندان شیعه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha