یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت الله انصاری شیرازی

مراسم گرامیداشت یاد آیت الله یحیی انصاری شیرازی استاد اخلاق حوزه علمیه قم شنبه شب به همت مدرسه علمیه علوی قم و با حضور آیت الله مصباح یزدی، بیت آیت الله شیرازی، اساتید وطلاب این مدرسه گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین  محمد باقر تحریری از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به شخصیت آیت الله انصاری شیرازی اظهارداشت: این استاد اخلاق  و عرفان در فقه،  و علوم عقلی و نقلی  ویژه بود، ولی اخلاص  و تقوا، ایشان را از مطرح شدن در جامعه گریزان  کرده بود.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام و المسلمین  مهدی اقبالی، مدیر مدرسه علمیه علوی  نیز در در این مراسم گفت: نخستین دوره نشست‌های الگوهای اخلاقی حوزه سال گذشته در این مدرسه  برای گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سعادت پرور برگزار شد و امسال نیز دومین نشست برای بزرگداشت آیت الله انصاری شیرازی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که  آیت الله انصاری شیرازی متواضع، فروتن و زندگی بسیار ساده‌ای داشت افزود: روش و منش علمی و اخلاقی این  معلم اخلاق، الگوی مناسب برای  طلاب حوزه  است.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم یادآورشد: با توجه به  تاکید و  رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که طلبه‌ها باید الگوی اخلاق عملی داشته باشند و برای علما بزرگداشت گرفته شود،  از سال گذشته سلسله نشست‌های الگوهای اخلاقی حوزه در این مدرسه برگزار می گردد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha