سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مرکز تحقیقات مجلس

حوزه/ نشست کمیته اقتصادی شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مراجع تقلید در راستای بررسی مسئله جریمه تاخیر در این مرکز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی به بیان رسالت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مراکز حوزوی بخصوص مراجع معظم تقلید سخنانی را مطرح کرد .

وی با بیان اینکه مراجع سرمایه های گرانبهای حوزه و نظام هستند، بیان داشت: استفاده از فتاوای مراجع عظام تقلید در امر تقنین علاوه بر اینکه خدمتی به نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد، علم فقه را نیز گامی به جلو خواهد برد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی  یادآورشد: با توجه به دیدارهایی که با برخی مراجع عظام تقلید صورت گرفته، آنان آمادگی خود را برای پاسخگویی به استفتائات اعلام کردند و  دفاتر مراجع عظام  پل ارتباطی مرکز و نظام قانونگذاری به صورت اعم و بیوت به شکل اخص هستند.

خاطرنشان می شود: این نشست در راستای بررسی مسئله جریمه تاخیر تشکیل و حجج اسلام سید عباس موسویان، هاشم نیازی، مجید رضایی و خالد غفوری از اعضای شورای فقهی مرکز نیز حضور داشتند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان رئیس کمیته فقه اقتصادی مسئله جریمه تاخیر و بررسی های علمی انجام شده درباره  آن در شورای فقهی را تشریح کرد.

در پایان این نشست شش راهکار ارائه شده از سوی شورای فقهی در قالب یک استفتاء به نمایندگان دفاتر مراجع  عظام تقلید، تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha