دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله نوری

حوزه/ حضرت آیت‌الله نوری همدانی نسبت به تبعات غیر قابل پیش بینی اعدام شیخ نمر از سوی حکومت ظالم آل سعود هشدار داده و آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در درس خارج فقه، خود که در مسجد اعظم برگزار شد، عربستان سعودی را دولتی قبیله‌ای، وهابی و تحت سیطره استکبار خطاب و از شکنجه‌های آل سعود در حق شیخ نمر و همچنین صدور حکم اعدام وی به شدت انتقاد کردند.

استاد  خارج فقه حوزه علمیه قم، شیخ نمر را فقیهی بسیار شجاع دانسته که به سبب مبارزاتش با دولت عربستان، ماه‌ها در زندان و زیر شکنجه قرار دارد.

ایشان از صدور حکم اعدام شیخ نمر در روزهای آتی به شدت انتقاد کردند و گفتند: عربستان دولتی قبیله‌ای است که به خواست مردم به هیچ عنوان اهمیت نمی‌دهد.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانیحکومت عربستان را وهابی و تحت نفوذ مفتی‌هایی دانستند که سرسختانه با شیعه و اسلام ناب مخالف است.

معظم له با بیان این‌که عربستان تحت سیطره شدید استکبار از جمله آمریکا است،  اظهارداشتند: دولت عربستان در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران، کمک‌های بسیاری به صدام کرد؛ بعد از آن هم ایرانی‌ها را در مکه به شهادت رساندند که در نتیجه، حضرت امام خمینی(ره) هم تا یکسال حج را تعطیل فرمودند.

ایشان از هزینه‌های فراوانی خبر داد که از سوی عربستان سعودی برای مقابله با بیداری اسلامی خرج شده و گفتند: بیدارگری و خیزشی که در تونس، مصر، لیبی و یمن آغاز و اوج یافت، عربستان را نگران زوال خود کرد.

معظم له تأکید نمودند: عربستان با خرج پول نفت و گاز تمام تلاش خود را برای پدید آوردن داعش و بوکوحرام به کار بستند و مسبب جنایات بسیاری در سوریه و عراق و یمن شدند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی یمن پیش از قیام حوثی‌ها و انصارالله را به حیات خلوت عربستان سعودی تشبیه و ابراز کردند: پس از فرار محمد عبدالصالح که عربستان حیات خلوت خود را از دست داد، بار دیگر با خرج پول‌های نفت و گاز و با کمک بحرین و آل خلیفه، به جان مسلمانان و شیعیان افتادند.

ایشان تصریح نمودند: عربستان سعودی با سوابق آلوده‌ای که در پرونده خود دارد و با این‌که چندی پیش، خیانت بزرگی به عمره گزاران ایرانی انجام داد، این بار تصمیم به اعدام شیخ نمر دارد.

استاد بدرس خارج حوزه علمیه اعدام شیخ نمر را به شدت محکوم کرده و یادآور شدند: ما از این‌جا اعلام می‌کنیم که در برابر اعدام شیخ نمر ساکت نخواهیم ماند؛ حوزه علمیه، علما و مردم ایران چنین جنایتی را ناحق دانسته و در برابر هیچ ظلمی ساکت نخواهند ماند.

حضرت آیت الله نوری همدانی  گفتند: باید این صدا را به دنیا رساند که ما با حصر، شکنجه و اعدام شیخ نمر مخالف هستیم و جلوگیری از آزادی بیان را محکوم می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha