دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی ربا را جنگ با خدا عنوان کردند و گفتند: پرهیز از ربا از مباحث بسیار مهم در بانک هاست که باید به آن توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و مسئولان بانک مهر اقتصاد، اظهار داشتند: مسئله اقتصاد در اسلام بسیار مهم بوده و خدمت به مردم، شریف ترین عبادت هاست.

ایشان با اشاره به اهمیت بانکداری اسلامی، ابراز داشتند: پیش از انقلاب بانک های ایرانی با ربا اداره می شد که ضررهای فراوانی برای کشور از جمله مردم مستضعف داشت و سرمایه داران روز به روز قوی تر می شدند.

این مرجع تقلید گفتند: ادامه این روند، برای کشور فاجعه در پی دارد و سابقا دولت ها بوسیله سرمایه داران تعیین می شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: دولتی که با پول سرمایه داران به وجود بیاید، قوانین را بر اساس تفکرات آنان وضع کرده و جامعه را با مشکلات زیاد مواجه می کند.

این استاد درس خارج حوزه تصریح کردند: اسلام برای پرهیز از این فجایع، قوانین اسلامی را وضع کرده است.

معظم له بیان داشتند: در بانکداری اسلامی سود سپرده برای صاحبان پول است و بانک، امین و امانتدار آنان می باشند و باید سرمایه آنان را در مباحث گوناگون بانکی در جریان بیاندازد.

ایشان تأکید کردند: باید در راه های مشروع از این سرمایه ها استفاده کرد و درآمد آن برای صاحبان پول است؛ البته حق الزحمه باید به بانک ها پرداخت شود.

*دیرکردهای بانکی حرام است

این مرجع تقلید دیرکردهای بانکی را حرام دانستد و گفتند: دریافت پول بابت تأخیر در ادای دین، از مباحث حرامی است که در بانک ها مشاهده می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: باید از سوی صاحبان پول، سرمایه ها به گردش در آمده تا منفعت حلال به صاحبان پول برسد.

این استاد درس خارج حوزه با بیان این مطلب که کشور نیاز به جریان پول دارد، ابراز داشتند: گردش پول همانند جریان خون در بدن است که با گردش آن، انسان زنده می ماند و با گردش پول، جامعه زنده خواهد ماند.

معظم له خاطرنشان ساختند: ربا جنگ با خداست و در 7 جای قرآن حرام معرفی شده است.: پرهیز از ربا از مباحث بسیار مهم در بانک هاست که باید به آن توجه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha