دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 350205
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: یکی از موضوعاتی که در اسلام به آن تاکید شده است، مسئله شناخت دشمن است؛ چراکه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار با کارمندان وزارت دفاع تهران اظهار داشتند: یکی از موضوعاتی که در اسلام به آن تاکید شده است، مسئله شناخت دشمن است؛ چراکه ضروری است.

ایشان ادامه دادند: دشمن مانع پیمودن راه انسانیت است و در عالم حیوانات نیز این دشمنی ها جریان دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتند: خداوند متعال حیوانات را نیز به نحوی آفریده که دوستان و دشمنان خود را شناخته و تجهیزاتی در اختیار آنان قرار داده تا با این دشمنان مقابله کنند.

این مرجع تقلید یادآور شدند: چنگال، دندان های تیز، لاک و ... از جمله تجهیزاتی است که حیوانات با آن به مقابله با دشمنان می پردازند.

این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان ساختند: خداوند متعال دشمنان را به ما معرفی کرده تا در برابر آنان مجهز شده و خود را حفظ کنیم.

معظم له هوای نفس را یکی از دشمنان انسان ها معرفی کردند و گفتند: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: دشمن ترین دشمنان شما، هوای نفس شماست.

ایشان با بیان این مطلب که دل و روح، مرکز تمایلات انسان است، تصریح کردند: برخی از تمایلات به نفع انسان و برخی به ضرر انسان و مخالف شرع است که باید با آن مقابله کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: تمایلات مخالف با شرع از حب جاه، مال و ... سرچشمه می گیرد که باید این غرایض را مهار کرد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: انسان باید مراقب باشد خواسته ای که مخالف با اسلام و حق است را شناخته و از آن دوری کند.

این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان ساختند: خشم و غضب یکی از مواردی است که برخی بوسیله آن از حریم حق پا را فراتر می گذارند.

معظم له با اشاره به وقایع تبوک، تصریح کردند: نبی مکرم اسلام(ص) پس از آن واقعه، فرمودند که جهاد با نفس، جهاد اکبر است و باید به آن پرداخت.

ایشان شیطان را دومین دشمن انسان دانستند و بیان داشتند: قرآن کریم بر دشمنی شیطان تصریح کرده است؛ پس ما باید نظر دشمنی به شیطان داشته باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: کفر و نفاق سومین دشمن انسان است که در قرآن کریم آمده است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: امروز دشمنان با قدرتی عظیم از سوی ایران مواجه شده که جای تعجب برای آنان دارد.

این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان ساختند: امروز کشتی حامل دارو و غذا از سوی ایران به باب المندب رسیده که نشان از قدرت ایران اسلامی است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha