شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اتفاقات کشورهای منطقه، گفتند: امروز امنیت ایران اسلامی، مرهون زحمات شهدا، جانبازان و ... است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و راویان فتح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک ولادت های ماه شعبان، اظهار داشتند: خداوند متعال در قرآن کریم و اهل بیت(ع) در روایات، مسئله جهاد را مهمترین مسئله زندگی مسلمانان معرفی می کنند؛ چراکه عزت، عظمت، قدرت و ... در سایه جهاد به وجود می آید.

ایشان ابراز داشتند: در قرآن کریم بیان شده که تربیت یافتگان پیامبران، همواره همراه آنان در جهاد حضور داشته؛ هرگز سست نشده؛ ضعف روحی پیدا نکرده و در برابر دشمن تسلیم نشدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، خاطرنشان ساخت: حضرت فرمودند: «نام یکی از درهای بهشت، باب جهاد است که مجاهدین به سمت آن در حرکت کرده و به روی آنان باز است».

این مرجع تقلید تصریح کردند: انسان ها همانطور که در دنیا بوده اند، در آخرت محشور می شوند و در روایات آمده که منافقان با دو زبان در آن دنیا محشور خواهند شد.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشتند: مجاهدین با سلاح های رزمی خود در آن دنیا حضور پیدا می کنند تا مردم آنان را شناخته و فرشتگان الهی مرحبا مرحبا به آنان خواهند گفت تا وارد بهشت شوند.

*عزت و سرافرازی در گرو جهاد است

معظم له اظهار داشتند: عزت و سرافرازی در گرو جهاد است و خداوند این توفیق را به شما عنایت کرده است.

ایشان با اشاره به اتفاقات در کشورهای منطقه، ابراز داشتند: امروز امنیت ایران اسلامی، مرهون زحمات شهدا، جانبازان و ... است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتند: حضور در مناطق جنگی یکی از نکات مهم است تا جانفشانی های شهدا و جانبازان فراموش نشود.

این مرجع تقلید با اشاره به خاطرات حضور خود در جبهه های حق علیه باطل، خاطرنشان ساختند: برخی از جوانان 18، 19 ساله به ما می گفتند که حتی نام خود را به فرمانده اعلام نکردیم و دوست داریم غیر از خدا هیچ کسی متوجه نام ما نشود.

این استاد درس خارج حوزه تأکید کردند: بنابر فرموده امام خمینی(ره)، مطالعه وصیت نامه شهدا بسیار تأثیرگذار است.

*خود را آماده رویارویی با دشمنان کنیم

معظم له در پایان با تأکید بر آمادگی همه جانبه برای رویارویی با دشمنان اسلام، تصریح کردند: امروز حوادث گوناگونی در منطقه در حال اتفاق است که باید خود را آماده نماییم.

قابل ذکر است حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان این دیدار شعری از سروده های خود با موضوع جنگ تحمیلی قرائت کردند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha