یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز شاهد زورگویی دشمنان هستیم؛ ما می خواهیم کشتی امدادی و دارویی و انسانی به یمن بفرستیم، ولی دشمنان آن را تهدید می کنند ولی نباید اجازه چنین کاری را بدهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلیدعصر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان المصطفی در مدرسه حجتیه برگزار شد اظهارداشتند: خوشبختانه امروز حدیث امام صادق(ع) در این رابطه که روزی قم پایگاه نشر معارف اسلامی به سراسر جهان می شود محقق شده است.

معظم له افزودند: طلاب المصطفی می خواهند که معارف و پیام دین را به سراسر جهان منتقل کنند؛ پیام رسان در ابتدا باید معارف دین را به خوبی بشناسد و به معارف اسلامی شناخت پیدا کند تا بتواند این مبانی را ارایه دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: یکی از خواص و ویژگی های اصلی پیام رسان، متخلق بودن به اخلاق ائمه و بزرگان دین است؛ یک طلبه باید به شکلی رفتار کند که هر کس او را می بیند تجلی توام بودن علم و عمل را در وی ببیند.

این مرجع خاطرنشان کردند:پیام اسلام علم و معرفت است، زیرا اگر کسی عالم نباشد نمی تواند پیام رسان اسلام باشد؛ اسلام حرف بی معنا بیان نکرده است و همیشه برای معارف خود ادله قوی ارایه کرده است.

ایشان گفتند: اسلام مادیت و معنویت را در کنار هم معرفی می کند و اینکه می بینیم این همه جنایات در جهان رشد کرده است به واسطه این است که آنها معنویت راکنار زده و به مادیت روی آورده اند.

این مرجع بیان کردند: پیام دیگر، پیام وحدت مسلمانان است؛ همه مسلمانان یک تکه یک پارچه هستند و دشمنان می خواهند که ما را از هم دور کنند؛ دشمنان می خواهند ما از هم متفرق شویم و سپس ما را شکست دهند و ما نباید به آنها اجازه دهیم.

ایشان گفتند: امروز شاهد زورگویی دشمنان هستیم؛ ما می خواهیم کشتی امدادی و دارویی و انسانی به یمن بفرستیم، ولی دشمنان آن را تهدید می کنند ولی نباید اجازه چنین کاری را بدهیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: ما باید  اسلام و عزت اسلام را به دنیا معرفی کنیم؛ حکومت اسلامی حکومت اخلاق و عدالت است که باید این دین مبین را به دنیا معرفی کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اگر مردم به اسلام شناخت پیدا کنند، قطعا به سوی دین اسلام می گروند و خوشبختانه امروز جامعه المصطفی مسیری روشن را در این زمینه ایجاد کرد.

این مرجع تقلید یادآورشدند: برای حفظ اسلام دو حرکت باید انجام داد که یکی «نفر» جهادی است و یک «نفر»  دیگر علمی است که طلاب المصطفی از سراسر جهان برای تفقه در دین به ایران آمده اند و می خواهند معارف اسلام را به سراسر جهان منتقل کنند.

ایشان گفتند: شناخت معارف اعتقادی، اخلاقی، عبادی، اقتصادی، سیاسی، جهادی، اجتماعی و... از سوی طلاب امری ضروری است که باید این معارف را فرا بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha