دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی اوقاف

حوزه/ رئیس ستاد عالی سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن با بیان اینکه بیش از 120 حافظ و قاری از بیش از 75 کشور جهان در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد، گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات جمعه 25 اردیبهشت ماه در آستانه مبعث رسول اکرم(ص) باحضور رئیس جمهور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نمانیده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور امروز در جمع خبرنگاران، با تبریک فرارسیدن عید مبعث به عنوان بزرگترین عید مسلمین جهان اظهار داشت: قرآن یک کتاب جهانیست و تنها به مسلمانان تعلق ندارد کتابی برای بشریت و تمام انسانهاست و این در آیات قرآن نیز ذکر شده است که این کتاب ذکر و یادآوری برای همگان است.

اتحاد مسلمانان؛ شعار اصلی مسابقات بین المللی قرآن

این مقام مسئول، با بیان اینکه یکی از دستورات قرآن اتحاد امت اسلامی که مدتهاست از آن غفلت شده است تصریح کرد آمریکا رژیم صهیونیستی و حامیان اهداف آنها و تمامی دشمنان مسلمانان به دنبال آن هستند که اتحاد امت اسلامی را از میان ببرند و تفرقه افکنی کنند، در حالی که اسلام 14 قرن پیش بر حفظ وحدت تاکید کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شعار اصلی مسابقات بین المللی قرآن کریم را وحدت امت اسلامی بر اساس آیات قرآن دانست و گفت: آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» شعار اصلی مسابقات قرآن است که هم دارای امر به وحدت است و هم دارای نهی از تفرقه و جدایی می باشد و امیدواریم بتوانیم در سایه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن به این رهنمود توجه کنیم.

جنایات آل سعود ناشی از غفلت از قرآن است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه به جهت غفلت از قرآن، نقش آل سعود در میان جوامع اسلامی به عنوان خادمین حرمین تغییر کرده است گفت: قرآن در دو حرم الهی موجود در عربستان نازل شده است و اولاست که این خادمین حرمین به دستورات آن عمل کنند، اما متاسفانه آنها یار و یاور امریکا و رژیم صهیونیستی شده اند و بیت المال مسلمانان را علیه مسلمانان هزینه می کنند و به قتل عام مردم یمن می پردازند.

وی بابیان اینکه چرا شورای امنیت و سایر کشورهای غربی در برابر این جنایات سکوت کرده اند گفت: علت رخ دادن این اتفاق فراموشی آیات قرآن از سوی آل سعود است و خوشحالیم که جمهوری اسلامی ایران در جهت و مسیر قرآن و اسلام به رهبری امام خمینی(ره)، به برکت خون شهیدان و تدابیر مقام معظم رهبری در حال حرکت است.

برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن در ام القرای جهان اسلام

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم یکی از دستاوردهای نظام اسلامی ایران و یکی از عوامل اتحادامت اسلامی و همچنین مقابله با توطئه های دشمنان این انقلاب است اظهار داشت: درجریان برگزاری این مسابقات به ویژه در دوره سی و دوم مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن را پیگیری می کنیم که همه ساله در پایان این مسابقات طی سخنرانی مطرح می کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: تدبر در قرآن، عمل به آموزه های قرآن توجه به سبک زندگی قرآنی که این مسابقات راهی برای دستیابی به حیات طیبه مدنظر قرآن است، انطباق و تطبیق شعار سال 94 که برگرفته از آیات الهی است و این مسابقات راهی برای همدلی و همزبانی دولت اسلامی از جمله مطالبات مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر بوده است.

اعلام آمادگی 86 کشور جهان برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم

رئیس ستاد عالی سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه این مسابقات در دو رشته حفظ کل و قرائت برگزار می شود گفت: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات در روز جمعه 25 اردیبهشت ماه با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار می شود و این مسابقات تا روز 31 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت و مراسم اختتامیه نیز روز جمعه اول خرداد ماه برگزار خواهد شد و در آخرین برنامه از این مسابقات نیز روز شنبه دوم خرداد متسابقان، مهمانان و جامعه قرآنی کشور به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت.

وی با بیان اینکه 86 کشور جهان برای شرکت در این دوره مسابقات اعلام آمادگی کردند و به لحاظ فنی و تخصصی نیز تایید شده اند افزود: امیدواریم هیچ مانع و مشکلی برای حضور تمامی شرکت کنندگان به وجود نیاید اما پیش بینی می شود بیش از 75 کشور و بیش از 120 حافظ و قاری در این مسابقات شرکت کنند.

برگزاری نهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در روز 31 اردیبهشت ماه

وی با اشاره به برنامه های جنبی این دوره از مسابقات افزود: همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دستگاه های علمی و فرهنگی در روز 31 اردیبهشت ماه برگزار می شود که 700 اثر خارجی و داخلی شامل کتاب، مقاله، پایان نامه و طرح پژوهشی به این دوره از همایش رسیده است که 40 مورد از آن از کشورهای مختلف خارجی ارسال شده است که با نظر هیات داوران تقدیر خواهند شد.

تجلیل از 19 بانوی فعال قرآنی داخلی و بین المللی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی برگزاری همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در روز 30 اردیبهشت ماه را دیگر برنامه جنبی این دوره برشمرد و گفت: در این همایش از پژوهشگران، داوران، اساتید و مربیان قرآنی تجلیل خواهد شد که در مجموع 19 نفر شامل 7 بانوی قرآنی خارجی و 12 بانوی قرآنی از ایران تقدیر خواهند شد.

 برگزاری 50 کارگاه آموزشی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته برای عموم مردم برگزار خواهد شد که در مجموع 50 کارگاه آموزشی با هدف شناسایی افراد مستعد در رشته های حفظ و قرائت و ارائه مشاوره برگزار می شود.

فضای کشور معطر به عطر قرآن با برگزاری 60 محفل

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم به دنبال آن هستیم که عطر و بوی قرآن در سراسر کشور منتشر شود افزود: بر این اساس 60 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی داخلی و خارجی در مراکز استانها و برخی شهرستانهای کشور برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha