جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهدای روحانی

حوزه/مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: شهدای تربیت یافتگان مکتب علمای حوزه و روحانیون هستند و در سنگر مساجد پرورش یافتند.

حجت الاسلام هادی عسکری، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به جایگاه رفیع و والای شهیدوشهدا اظهار داشت : شهدای کشورمان که با جانفشانی و ایثار از اسلام و انقلاب دفاع کردند از تربیت یافتگان مکتب علمای حوزه و روحانیون هستند که در سنگر مساجد پرورش یافته اند.

وی، نقش روحانیت را در زمان جنگ کلیدی دانست و عنوان کرد : در دوران دفاع مقدس آنچه که سبب گشت جوانان ما پررنگتر در میدان جنگ و جهاد حضور پررنگتری داشته باشند و از حاکمیت اسلام و ولایت  حمایت کنند و حماسه آفرین شوند، داشتن انگیزه الهی و دینی بود که روحانیت در ایجاد این انگیزه نقش مهم و بی بدیلی داشت که هیچ جایگزینی ندارد.

مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، فرهنگ شهادت و ایثارگری در کشور را منبعث از قیام عاشورا و شهدای کربلا ذکر کرد و گفت : درجریان  انقلاب از زمان شکل گیری و بعد از آن در دورانهای جنگ، پیام آوران این نهضت حماسی حسینی تحت رهبریت امام راحل و روحانیت بود که به عنوان علمدار حضور داشتند .

مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران استان کرمانشاه گفت : البته خود روحانیون  به عنوان عالمان مجاهد در تمامی عرصه های کشور از انقلاب تا دفاع مقدس حضوری پررنگ و ملموس داشتند که امروزه جمع کثیری از شهدا از قشر روحانیت بوده و یا دارای خانواده روحانی هستند.

وی در پایان یادآور شد: روحانیت در همه حال و در سخت ترین شرایط خصوصا فرهنگ شهادت و ایثارگری همیشه مشوق مردم بوده  و به الگویی برای مردم تبدیل شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha